Quote from Guest on 23 August 2010, 15:55Mitt vänstra knä bråkar lite.
För 1-2 veckor sedan var det obekvämt (ingen direkt smärta, men obehagskänsla) att böja det helt, sitta på huk etc. Att springa/vandra var inget problem dock, inte heller att gå i trappor.
Nu är det inga problem att sitta
Mitt vänstra knä bråkar lite.
För 1-2 veckor sedan var det obekvämt (ingen direkt smärta, men obehagskänsla) att böja det helt, sitta på huk etc. Att springa/vandra var inget problem dock, inte heller att gå i trappor.
Nu är det inga problem att sitta
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 16:05Gissar på löparknä.
Gissar på löparknä.
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 16:16Men känns inte löparknä när man springer? För jag har inte kännt något när jag sprungit de senaste 2-3 veckorna...
(Det har dessutom blivit värre de senaste 2h. och då har jag suttit på en stol....)
"Vid undersökning ömmar det när man känner på benets u
Men känns inte löparknä när man springer? För jag har inte kännt något när jag sprungit de senaste 2-3 veckorna...
(Det har dessutom blivit värre de senaste 2h. och då har jag suttit på en stol....)
"Vid undersökning ömmar det när man känner på benets u
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 16:21Från Marathon.se
Patellofemoralt smärtsyndrom
Så kallad patellofemoral smärta drabbar oftast yngre människor i samband med överbelastning, men kan också orsakas av ett plötsligt fall eller slag mot knäskålen.Smärtan sitter runt knäet vid sidan av knäsk
Från Marathon.se
Patellofemoralt smärtsyndrom
Så kallad patellofemoral smärta drabbar oftast yngre människor i samband med överbelastning, men kan också orsakas av ett plötsligt fall eller slag mot knäskålen.
Smärtan sitter runt knäet vid sidan av knäsk
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 16:27Smärtan sitter runt knäet vid sidan av knäskålen.
-ja
Den är diffus till sin karaktär
-ja
och de som drabbas har oftast ont då de går ner för trappor,
-nej
sitter på huk
-inte just nu
eller måste sitta länge. Ibland finns även vilovärk. Låsningar och
Smärtan sitter runt knäet vid sidan av knäskålen.
-ja
Den är diffus till sin karaktär
-ja
och de som drabbas har oftast ont då de går ner för trappor,
-nej
sitter på huk
-inte just nu
eller måste sitta länge. Ibland finns även vilovärk. Låsningar och
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 19:38Är det där verkligen dina egna knän Anna.....så tror jag att du ska släppa lite på träningen några veckor typ...ehe....
Är det där verkligen dina egna knän Anna.....så tror jag att du ska släppa lite på träningen några veckor typ...ehe....
Quote from Catharina Brattlin on 23 August 2010, 19:55Anna, besvärar det Dig inte och Du inte har ont, så tror jag att några dagars alternativ träning alt vila kan lösa problemet. Förmodligen är det en liten överbelastning och inget att oroa sig för. Allt, som "känns" är inte potentiella skador.
Kan bara nä
Anna, besvärar det Dig inte och Du inte har ont, så tror jag att några dagars alternativ träning alt vila kan lösa problemet. Förmodligen är det en liten överbelastning och inget att oroa sig för. Allt, som "känns" är inte potentiella skador.
Kan bara nä
Quote from Funbeat user on 23 August 2010, 20:46Kjell, no worries! Bilden är kapad från nätet 😉
Sylvia: Cykla funkar, springa funkar utmärkt (just testat...), gå i trappor funkar likså... Men gå är inte bra, går bättre i dämpade skor dock än i mina sneakers. Jag får helt enkelt hålla igång och ge f-n
Kjell, no worries! Bilden är kapad från nätet 😉
Sylvia: Cykla funkar, springa funkar utmärkt (just testat...), gå i trappor funkar likså... Men gå är inte bra, går bättre i dämpade skor dock än i mina sneakers. Jag får helt enkelt hålla igång och ge f-n
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 18:11Tror du just beskrev mitt knä Mats... Har alltid haft ont, blir lite bättre när styrkan är bättre i låren. Knän är ett jäkla otyg! 😉
Tror du just beskrev mitt knä Mats... Har alltid haft ont, blir lite bättre när styrkan är bättre i låren. Knän är ett jäkla otyg! 😉
Quote from Funbeat user on 24 August 2010, 18:15Jepp! Det kan man lugnt säga... Jag har två väl använda och hyfsat inslitna, men med (numera) starkare muskler runt knäna kan jag använda dem dagligen faktiskt. 😉
Jepp! Det kan man lugnt säga... Jag har två väl använda och hyfsat inslitna, men med (numera) starkare muskler runt knäna kan jag använda dem dagligen faktiskt. 😉