Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning"Normal" arbetspuls?
You need to log in to create posts and topics.

Under föregående löpsäsong (läs förra sommaren) tränade jag långpass och tämligen regelbundet. Målet var Stockholm halvmara i september vilken jag också genomförde. Under säsongen lärde jag mig att så länge jag höll pulsen på 175-180 kunde jag mala på län

Om du gisaar din maxpuls och din vilopuls och sedan utgår från en puls du kan hålla länge, så kan resultatet bli lite vad som. Kort sagt, för lite information.

Om du ska köra pulsbaserad träning kräver det att du vet din maxpuls!

Ta reda på din "maxpuls":
Spring till en lång backe(inte för brant!). Gör några intervaller på platten nedanför så att du kommer upp i puls. Typ 400m x 3st och på sista 400ringen så av

Har en förkylning i kroppen och vill därför inte utsätta mig för ett maxpulstest den närmsta tiden. Och pga förkylningen är vilopulsen inte heller helt rättvisande. Men bortse från det och se istället de absoluta siffrorna. Anarob tröskel på 180. De jag h

Japp, träna ska man inte göra när man är förkyld! Jag är det också tyvärr :-/ ...

En tröskelpuls på 86% tycker jag låter normalt och rimligt för dig. Sedan är det som spelar någon roll vilken fart du håller vid din tröskelpuls, alltså tröskelfart.
Som

Nej, det är nog varken bra eller dåligt. Du skall inte hänga upp dig på absolutvärdena.

Tack för svaren!

Oskar: Det kan kanske vara värt att göra ett maxpulstest nån gång och se hur högt jag kan nå. Tror dock inte att gränsen är så mycket högre än vad jag har gissat. För ett par år sen var jag uppe och vände på 203 men då kändes det som att