Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Precis startat föra träningsdagbok på funbeat, finner en myriad med träningsformer men saknar några som i min värld är självklara....

Det finns:
Löpning - terräng
Löpning - obanat

om man väljer att föra löpning baserat på underlag såsom de ovan nämnda t

Myriad var ordet sa Bull. Och tyvärr är det ingen hierarki så man vet att bägge är en undergrupp till löpning. Detta gör uppföljning så mycket mer besvärlig.

Vill vi verkligen det? Det här är en diskussion som ofta dyker upp här. Hur ska vi använda träningstyperna.

Om vi ska gå på din bana så vill jag i så fall även önska:
Löpning - Mosse
Löpning - Sand
Löpning - Cement
Löpning - Klippa
Löpning - Skogsstig

Alla stigar, skogsvägar etc är olika så jag vill ha följande kategorier:

Löpning - uppför stigen bredvid Olle.
Löpning - Realsbovägen
Löpning - uppför stigen mellan Realsbovägen och Övre Hedvägen.
Löpning - Stigen genom hygget nertill vändplanen.
...
...

Då vill jag ha:

cykling - fort
cykling - sakta
cykling - snyggt
cykling - fult
cykling - nedför
cykling - uppför
cykling . ....

För mig räcker det med cykling. Varför krångla till det?

Det räcker fint med: Cykling - snyggt.

(t+)

För min del var det perfekt som det var på Puls.se. Där angav man en huvudkategori. Underkategorier kunde man konfigurera själv. Då kommer man ett steg längre än att ha det som bara texter. Jag kan se hur mycket av min träning som är löpning, vilket ju in

Igår saknade jag formen "cykling - transport" eller "stan tor" och vad de hetat, en bra grupp för den som vill mäta den där allmänna vardagscyklingen iaf ...
Jag reggar vanligen mina träningspass på cykel som "cykling" rakt av, med undantag för lopp och

Lingling; om jag börjar skriva "tran" i rutan när jag ska regga så kommer det upp "Cykling - Transport" bland alternativen

12