Quote from Guest on 10 August 2011, 09:43Nu när man köpt racer så behöver man ju lite grejor
önskar därför tips om bra co2 eller minipump
fördelar respektive nackdelar med dom.Anders
Nu när man köpt racer så behöver man ju lite grejor
önskar därför tips om bra co2 eller minipump
fördelar respektive nackdelar med dom.
Anders
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 09:53Topeak RaceRocket i alu eller carbon, för att den är bäst -:-)
http://www.topeak.com/products/Pumps/racerocket_hpc_cb
/M
Topeak RaceRocket i alu eller carbon, för att den är bäst -:-)
http://www.topeak.com/products/Pumps/racerocket_hpc_cb
/M
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 10:35Jag har varianten som bara är ett munstycke man skruvar direkt på CO2-patronen. Fördelarna är att den är väldigt liten och även tillsammans med en patron så tar den inte mycket plats. Den fyller fort och lätt upp däcket till fullt tryck så man kan rulla v
Jag har varianten som bara är ett munstycke man skruvar direkt på CO2-patronen. Fördelarna är att den är väldigt liten och även tillsammans med en patron så tar den inte mycket plats. Den fyller fort och lätt upp däcket till fullt tryck så man kan rulla v
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 10:48Jag har precis samma upplevelser som Elin, dvs att efter att ha använt CO2 patronen så pyser luften ur efter ett tag. Har råkat ut för det två gånger nu men trodde det var handhavadefel av mig. (#)
Kan det bero på att ventilen mm blir rejält nerkyld vid
Jag har precis samma upplevelser som Elin, dvs att efter att ha använt CO2 patronen så pyser luften ur efter ett tag. Har råkat ut för det två gånger nu men trodde det var handhavadefel av mig. (#)
Kan det bero på att ventilen mm blir rejält nerkyld vid
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 11:12Funderade också på om det berodde på ventilens nedkylning men i så fall borde det ju pysa ut direkt och inte efter ett par dagar. Vore den permanent skadad så skulle den ju inte hålla luften sedan när man pumpar den med vanlig pump heller.
Funderade också på om det berodde på ventilens nedkylning men i så fall borde det ju pysa ut direkt och inte efter ett par dagar. Vore den permanent skadad så skulle den ju inte hålla luften sedan när man pumpar den med vanlig pump heller.
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 11:33Det har väl att göra med det faktum att det är just CO2 som man fyller däcket med och inte luft. Kolsyran "lämnar" slangen snabbare än vad vanlig luft gör. Sedan finns det säkert någon som kan ge den kemiska/fysiska förklaringen till det.
Det har väl att göra med det faktum att det är just CO2 som man fyller däcket med och inte luft. Kolsyran "lämnar" slangen snabbare än vad vanlig luft gör. Sedan finns det säkert någon som kan ge den kemiska/fysiska förklaringen till det.
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 12:01Jo det var ungefär slutsatsen här också. 🙂
Jo det var ungefär slutsatsen här också. 🙂
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 12:49Bra förklaring... som gör att jag fortsätter använda CO2 och kan även rekommendera den till andra.
Jag har en Lezyne som funkar bra, men kolla så att det går skruva i patronen på munstycket och sedan släppa på trycker i två separata moment
Bra förklaring... som gör att jag fortsätter använda CO2 och kan även rekommendera den till andra.
Jag har en Lezyne som funkar bra, men kolla så att det går skruva i patronen på munstycket och sedan släppa på trycker i två separata moment
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 12:53SKS Wese
SKS Wese
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 13:07Jag kapar tråden lite och undrar om någon har tips på var man kan köpa co2 patroner billigt?
Jag kapar tråden lite och undrar om någon har tips på var man kan köpa co2 patroner billigt?