Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelÖnskelista
You need to log in to create posts and topics.

12

Med födelsedag om en månad och Tjejvättern om ytterligare några månader så funderar jag för tillfället över cykelutrustning. En cykel tänker jag införskaffa själv, men alla tillbehör och utrustning är ju inte dumt att önska sig i födelsedagspresent. Därfö

Handskar, vindjacka, flaska till flaskstället, liten pump, fotpump hemma, kolsyrepump när du har bråttom, kedjeolja, glasögon så du slipper flugor i ögonen.

Bruses lista är bra. Absolut handskar och glasögon.

Handskar, både kortfingrade och långfingrade
Solglasögon, gärna både fotokromatiska och polariserade
Arm- och ben-/knä-värmare
Vindjacka och/eller regnjacka
Skoöverdrag
Är du frusen kan du även behöva regnbyxor, GoreTex-sockor och neopren-handskar.
Är du

Sen beroende på årstid så kan du behöva en långärmad undertröja, knävärmare, skoöverdrag och en Buff®. Funbeats såklart, om du hann.

Hyffsat vettig sammanfattad lista, men jag kom att tänka på en sak.
Är det bara jag i det här forumet som föredrar att köra utan handskar? På lopp av olika slag kan jag inte komma på att jag sett någon som kör utan.
Jag har inte hittat ett enda par som ja

Stefan Andréasson skrev:
> Är det bara jag i det här forumet som föredrar att köra utan handskar?

Handskar är ffa en del av säkerhetsutrustningen, vurpar du på asfalt och tar emot dig med händerna (utan handskar) kan det dröja länge innan du skriver näst

Stefan, bra du tog upp det med att prioritera inköpen. jag tänkte inte så långt. Det går att med smarta grejer komma långt.

Avfettning är väl nono på cykeln! Tipset jag fick av mekanikern för Cykelcitylaget är Yes Powerspray. Spraya på kedjan bakifrån, inte sidan, det kan ändå tränga in i lager, på kassetten och veva runt, låt det dra, håll sen en diskborste mot kassett och ke

Tack så mycket för alla tips! Jättebra med vad jag bör prioritera också. Jag förstår självklart att det går att lägga ut oändliga summor på detta, men i början vore det så klart bäst att försöka hålla nere summor/prylar så mycket som möjligt tills dess at

12