Quote from Guest on 7 February 2011, 13:52Med födelsedag om en månad och Tjejvättern om ytterligare några månader så funderar jag för tillfället över cykelutrustning. En cykel tänker jag införskaffa själv, men alla tillbehör och utrustning är ju inte dumt att önska sig i födelsedagspresent. Därfö
Med födelsedag om en månad och Tjejvättern om ytterligare några månader så funderar jag för tillfället över cykelutrustning. En cykel tänker jag införskaffa själv, men alla tillbehör och utrustning är ju inte dumt att önska sig i födelsedagspresent. Därfö
Quote from Rasmus Olsson on 7 February 2011, 14:02Handskar, vindjacka, flaska till flaskstället, liten pump, fotpump hemma, kolsyrepump när du har bråttom, kedjeolja, glasögon så du slipper flugor i ögonen.
Handskar, vindjacka, flaska till flaskstället, liten pump, fotpump hemma, kolsyrepump när du har bråttom, kedjeolja, glasögon så du slipper flugor i ögonen.
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 14:03Bruses lista är bra. Absolut handskar och glasögon.
Bruses lista är bra. Absolut handskar och glasögon.
Quote from Berit Bengtson on 7 February 2011, 14:04Handskar, både kortfingrade och långfingrade
Solglasögon, gärna både fotokromatiska och polariserade
Arm- och ben-/knä-värmare
Vindjacka och/eller regnjacka
Skoöverdrag
Är du frusen kan du även behöva regnbyxor, GoreTex-sockor och neopren-handskar.
Är du
Handskar, både kortfingrade och långfingrade
Solglasögon, gärna både fotokromatiska och polariserade
Arm- och ben-/knä-värmare
Vindjacka och/eller regnjacka
Skoöverdrag
Är du frusen kan du även behöva regnbyxor, GoreTex-sockor och neopren-handskar.
Är du
Quote from Rasmus Olsson on 7 February 2011, 14:05Sen beroende på årstid så kan du behöva en långärmad undertröja, knävärmare, skoöverdrag och en Buff®. Funbeats såklart, om du hann.
Sen beroende på årstid så kan du behöva en långärmad undertröja, knävärmare, skoöverdrag och en Buff®. Funbeats såklart, om du hann.
Quote from Funbeat user on 7 February 2011, 14:36Hyffsat vettig sammanfattad lista, men jag kom att tänka på en sak.
Är det bara jag i det här forumet som föredrar att köra utan handskar? På lopp av olika slag kan jag inte komma på att jag sett någon som kör utan.
Jag har inte hittat ett enda par som ja
Hyffsat vettig sammanfattad lista, men jag kom att tänka på en sak.
Är det bara jag i det här forumet som föredrar att köra utan handskar? På lopp av olika slag kan jag inte komma på att jag sett någon som kör utan.
Jag har inte hittat ett enda par som ja
Quote from Berit Bengtson on 7 February 2011, 14:48Stefan Andréasson skrev:
> Är det bara jag i det här forumet som föredrar att köra utan handskar?Handskar är ffa en del av säkerhetsutrustningen, vurpar du på asfalt och tar emot dig med händerna (utan handskar) kan det dröja länge innan du skriver näst
Stefan Andréasson skrev:
> Är det bara jag i det här forumet som föredrar att köra utan handskar?
Handskar är ffa en del av säkerhetsutrustningen, vurpar du på asfalt och tar emot dig med händerna (utan handskar) kan det dröja länge innan du skriver näst
Quote from Rasmus Olsson on 7 February 2011, 14:50Stefan, bra du tog upp det med att prioritera inköpen. jag tänkte inte så långt. Det går att med smarta grejer komma långt.
Stefan, bra du tog upp det med att prioritera inköpen. jag tänkte inte så långt. Det går att med smarta grejer komma långt.
Quote from Rasmus Olsson on 7 February 2011, 14:52Avfettning är väl nono på cykeln! Tipset jag fick av mekanikern för Cykelcitylaget är Yes Powerspray. Spraya på kedjan bakifrån, inte sidan, det kan ändå tränga in i lager, på kassetten och veva runt, låt det dra, håll sen en diskborste mot kassett och ke
Avfettning är väl nono på cykeln! Tipset jag fick av mekanikern för Cykelcitylaget är Yes Powerspray. Spraya på kedjan bakifrån, inte sidan, det kan ändå tränga in i lager, på kassetten och veva runt, låt det dra, håll sen en diskborste mot kassett och ke
Quote from Inger Gustås on 7 February 2011, 15:09Tack så mycket för alla tips! Jättebra med vad jag bör prioritera också. Jag förstår självklart att det går att lägga ut oändliga summor på detta, men i början vore det så klart bäst att försöka hålla nere summor/prylar så mycket som möjligt tills dess at
Tack så mycket för alla tips! Jättebra med vad jag bör prioritera också. Jag förstår självklart att det går att lägga ut oändliga summor på detta, men i början vore det så klart bäst att försöka hålla nere summor/prylar så mycket som möjligt tills dess at