Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumOrienteringÄntligen
You need to log in to create posts and topics.

Efter ett uppehåll från orienteringen har jag hittat hem igen. Blev utmanad på Oringen i somras av en som höll på samtidigt med mig i tonåren...Jo visst sprang jag elit o vann tävlingar i klassen H17 - 18 innan jag gick vilse i livet. 30 år senare står j

Det låter härligt och inspirerande 🙂

Jag tycker att det är jätteroligt med pulsklocka och då en med GPS som visar hastighet och sträcka. Efter träning kan man plotta den på Google Maps och Earth för att se exakt var man sprungit, cyklat, paddlat, orien

Välkommen tillbaka till skogen! Visst är det kul att börja igen när man haft uppehåll? Fast 20+ år är ju ett tag förstås. Det har hänt en del. Kartorna är mycket bättre, distanserna har generellt förkortats och elektronisk stämplig är ju nytt förstås. Sym

Låter spännande med multisport...Själv har jag mest hållt på o cyklat men också åkt skidor innan jag började med orienteringen igen...Nu är det dock den som gäller , även ifall jag kör vasaloppet som jag tänkt...Ett tag tänkte jag på vätterrundan igen ,me

Med pulsklockan slipper du gissa dig till vilken ansträngningsnivå du ligger på. Ett långpass bör gå i annan fart än ett tempopass t.ex. och då kan du lägga dig på rätt ansträningsnivå genom att följa pulsen. Då blir träningen också anpassad till dagsform

Sara tack för upplysningen...Ska googla o kolla angående pulsklockan...Så vilken nästa utmaning har du framför dig...
Blir det Oringen för dig oxå.

Ja vi ska upp till Sälen. Första femdagars sedan Västerbotten -97 så det ska bli kul! Äldste sonen gör debut, i H10.

Innan dess ska jag bl.a. hinna med Vasaloppet. Och en massa orientering förstås samt lite triathlon och Göteborgsvarvet. Gillar att tävla

Låter kul det där med H 10...har själv en femåring som hängde med på miniknatet några gånger.....*L* Roligt...Får se om hon vill göra om det...
Så hur går träningen för vasaloppet?? Har du nån snö??

Orienterar du något nu...barmark??

Triahtlon har jag

Vasaloppsträningen består f.n. av att dricka blåbärssoppa. Antar att styrketräning och simning ger sitt till. Vi har väldigt gott om barmark, och planerar att springa vintercup orientering på annandagen. Men jag känner ingen panik för VL, jag vet ju att l

Väldigt vad du tränar flitigt......*L*