Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel(O)pålitlig cykeldator?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hoppas på några med cykeldatorer härinne (eller bara en hjärna på hugget är nog så bra) :-)Har cyklat på motionscykeln och undrar om någon härinne kan se (eller ge mig tips på hur jag kan kolla) om det verkar vara rimliga värden som cykeldatorn presentera

Svårt att förstå vad du talar om. Vad är det för dator och pulsklocka du har? Vad är bluppar för nåt?

Får intrycket av att det är en stationär motionscykel det handlar om. "Blupparna" är nog den horisontella skalan på aktivitetsmätaren, där vertikalskalan visar intensitet.

400 kcal på en timme cykling låter helt normalt, tycker jag. Jag räknar med ungefä

Spontant så är sifforna förmodligen rätt rimliga fast Per har bättre koll på det där med Watt. Runt 25 km/h är helt ok, energi förbrukningen är förmodligen rimlig den med.

Ja, bra gissning(t+)
Här kommer foto på motionscykelns display:

BILD:http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_24/17500000-17509999/640x480/17500413.jpg

Men om det verkar stämma så undrar jag ju följande:
cyklade ofta 4,2 km på 14 min 4 ggr om dan ett ta

Fart ute bestäms av hur mycket man väger (tillsammans med cykeln, kläder, vattenflaska, osv), hur kuperad färdvägen är, hur mycket och från vilket håll det blåser, hur grova däck man har, hur mycket kläder man har på sig (fladdriga kläder fångar massa vin

Du har ju varken motvind eller uppförsbackar på din motionscykel men den där frågan kan du egentligen bara svara på själv. Jag skulle nog inte jämföra värden rakt av sådär. Du frågade om siffrorna var rimliga och det tycker jag vi kommit fram till. Om dom

😀 😀 😀 HAHAHAHA..Cockpit 😀 Jovars det går bra att ha den o drömma att jag är påväg till Thailand:D
Ja den e stor o skrymmande (skum?) men skitbra, bekväm och hållbar. Trotjänare sen typ -97 aldrig pajat 🙂

Undrade om jag skulle regga distansen i dagb

När jag cyklar inomhus på trainer reggar jag aldrig sträcka av anledningen som Rasmus angav. Jag reggar enbart tiden.

Jag reggar sträcka både på spinning och trainer, annars kan man ju inte veta "hur många mil" man kört under säsongen...

12