Quote from Guest on 18 July 2009, 18:06Ni som har erfarenhet av att simma öppet vatten i grupp, hurr ska man formera sig?
Bakgrunden är att vi är 5-6 simmare från Helsingborg som planerar att simma över Öresund. Alla i gruppen är hyggligt jämna, men viss skiljer det i både teknik och ork. Simn
Ni som har erfarenhet av att simma öppet vatten i grupp, hurr ska man formera sig?
Bakgrunden är att vi är 5-6 simmare från Helsingborg som planerar att simma över Öresund. Alla i gruppen är hyggligt jämna, men viss skiljer det i både teknik och ork. Simn
Quote from Funbeat user on 18 July 2009, 18:16Jag hoppas ni kommer att ha följebåt med er, med minst två personer i.
Jag hoppas ni kommer att ha följebåt med er, med minst två personer i.
Quote from Funbeat user on 18 July 2009, 22:14Givetvis.
Och den har dessutom badbrygga på akterspegeln.
Dessutom är de sjövant folk som kör båten.
Allt sånt har vi koll på, det är ändå ett ganska väl trafikerat sund vi ska över!
Givetvis.
Och den har dessutom badbrygga på akterspegeln.
Dessutom är de sjövant folk som kör båten.
Allt sånt har vi koll på, det är ändå ett ganska väl trafikerat sund vi ska över!
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 02:29När ska detta ske och var är start och målgång?
När ska detta ske och var är start och målgång?
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 10:48Innan sommaren är slut. 😉
Vi startar i Helsingör och går i mål någonstans längs Skånes kust, beroende på strömmar och hur mycket man vill/orkar kämpa emot den.
Man spikar inte datum för en sådan simning om man inte måste, utan väljer dag efter väder och
Innan sommaren är slut. 😉
Vi startar i Helsingör och går i mål någonstans längs Skånes kust, beroende på strömmar och hur mycket man vill/orkar kämpa emot den.
Man spikar inte datum för en sådan simning om man inte måste, utan väljer dag efter väder och
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 21:12personligen skulle jag ha de starkaste främst som kan dra och låte dem rotera.
personligen skulle jag ha de starkaste främst som kan dra och låte dem rotera.
Quote from Funbeat user on 19 July 2009, 22:20Rogo
Har du provat det och hur gjorde ni för att inte tappa kontakten med varandra?
Rogo
Har du provat det och hur gjorde ni för att inte tappa kontakten med varandra?
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 02:18OK.
OK.
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 08:22jag simma alltid med någon annan, och ibland har vi varit så många som 7st i sjö samtid.
vi hade tur att nästan alla hade en olika färg badmössa. (2x)röd, gul, blå, vit, svart, lila. det var inte plannerat så men det gjörde det enklare för oss att hål
jag simma alltid med någon annan, och ibland har vi varit så många som 7st i sjö samtid.
vi hade tur att nästan alla hade en olika färg badmössa. (2x)röd, gul, blå, vit, svart, lila. det var inte plannerat så men det gjörde det enklare för oss att hål
Quote from Funbeat user on 20 July 2009, 10:04jag tränar med min triathlonklubben jag är med i 2ggr/veckan i öppet vatten.
visserliggen har vi många erfarna simmare och att hålla gämn fart och simma rakt är inga problem. ifall ni även stannar upp efter några 100 tals meter och kollar till varrandra ä
jag tränar med min triathlonklubben jag är med i 2ggr/veckan i öppet vatten.
visserliggen har vi många erfarna simmare och att hålla gämn fart och simma rakt är inga problem. ifall ni även stannar upp efter några 100 tals meter och kollar till varrandra ä