Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningÖppet vatten vintertid
You need to log in to create posts and topics.

Ångaloppet tränar Swimrun på vintern, någon av er som tränare simning i öppet vatten under vintern?

Finns gott om dräkter som klara svenska vatten även under vintern 🙂

Härligt!

Förr dök vi ju året runt i våtdräkt (6,5 mm neopren), vet inte om det fortfarande görs? Man blev lite bedövad och svullen i ansiktet efter ett tag, om man inte hade helmask. Nästan värre på land: ett år gick vi runt i våtdräkt på julskyltningen

Jo, men det funkade ändå ganska bra. När det blir för kallt för ansiktet fick vi simma lite "polosim" 🙂

Kläderna är väl en sak, men var får man tag på en pappa som går med på att lägga i båten och dra igång snurran en morgon i december, för att sonen vill ta en simtur? Min skulle nog ha dragit gränsen där någonstans (när han levde -- nu är det ännu svårare)

Tråkigt att höra om din pappa Simon.

I detta fall låg båten fortfarande i vattnet och det var pappas förslag att sticka ut till Rensholmen för att dricka en folköl i bastun. Han hade väl iofs inte tänkt att jag skulle träna swimrun ut 🙂

Annars kan man ju alltid simma utan dräkt 😉

Jag ser fram emot din swimrunfilm utan dräkt Robert 😉

Nils, tyvärr sysslar jag inte med swimrun, men nu var ju frågan högst upp,här i simgruppen, om det var någon som tränar simning i öppet vatten vintertid. Vilket jag gör, även om man nog får se det mer som själavård än träning nu när det är som kallast. Oc

Shit, vilken tuffing!

Wow, hatten av Robert! Tack för att du delade filmen.

Trots din fina film så kommer jag behålla dräkten på även i fortsättningen när jag simmar vintertid 🙂