Quote from Guest on 28 April 2010, 19:46"sprang" idag Hellasgårdens (i Nackareservatet) 5 km spår, med runkeeper som mäter rundan med gps. Runkeeper mätte lite för kort (tog genvägar) och jag editade det i efterhand, men ändå blev det inte 5 km.
Min fråga är: Är det några här som har mätt upp
"sprang" idag Hellasgårdens (i Nackareservatet) 5 km spår, med runkeeper som mäter rundan med gps. Runkeeper mätte lite för kort (tog genvägar) och jag editade det i efterhand, men ändå blev det inte 5 km.
Min fråga är: Är det några här som har mätt upp
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 19:56Kan också infoga att den nya 10k-rundan bara blev 8.9k. Skärpning... 🙁
Kan också infoga att den nya 10k-rundan bara blev 8.9k. Skärpning... 🙁
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 07:47Sprang rundan med GF305 på armen de 11 april. Vill minnas att det var ungefär 4,9. Startade jag strax öster om dammtorpssjön. se karta http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=345528
Min erfarenhet är att det inte finns några spår som är vad de ut
Sprang rundan med GF305 på armen de 11 april. Vill minnas att det var ungefär 4,9. Startade jag strax öster om dammtorpssjön. se karta http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=345528
Min erfarenhet är att det inte finns några spår som är vad de ut
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 14:49ah. den blev 4,9 för mig också när jag ritade. surt.
hur ska man tänka då liksom? att man sprang 5 km eller att man inte gjorde det? springa 100 m extra?
ah. den blev 4,9 för mig också när jag ritade. surt.
hur ska man tänka då liksom? att man sprang 5 km eller att man inte gjorde det? springa 100 m extra?
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 14:54Ja, mest logiskt är väl att tänka att man sprang 4,9 km om det var det man sprang. Annars lurar man ju sig själv.
Fast 100 m på 5 km spelar väl inte så stor roll i träningssammanhang.
Ja, mest logiskt är väl att tänka att man sprang 4,9 km om det var det man sprang. Annars lurar man ju sig själv.
Fast 100 m på 5 km spelar väl inte så stor roll i träningssammanhang.
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 21:31Sen har man ju oftast en liten bit från parkeringen till slingan också, så det blir säkert lite drygt 5 km allt som allt ändå 🙂 (Ja, beroende på var man parkerat då förstås)
Sen har man ju oftast en liten bit från parkeringen till slingan också, så det blir säkert lite drygt 5 km allt som allt ändå 🙂 (Ja, beroende på var man parkerat då förstås)
Quote from Funbeat user on 30 April 2010, 22:07Har fått höra från flera källor att 5 km spåret i Tveta (Södertälje) är 5,3 km. Det käns som om det stämmer tidsmässigt. Undantaget som bekräftar regeln?
Har fått höra från flera källor att 5 km spåret i Tveta (Södertälje) är 5,3 km. Det käns som om det stämmer tidsmässigt. Undantaget som bekräftar regeln?
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 17:59Vissa spårcentraler tex Hemlingby i Gävle ar en stor tavla där exakta antal meter per spår är umätta, så man inte känner sig lurad.
Har för mig att jag sett det i Hellasgården oxå men jag kanske har fel. Däremot undrar jag om det är någon som vet exakt
Vissa spårcentraler tex Hemlingby i Gävle ar en stor tavla där exakta antal meter per spår är umätta, så man inte känner sig lurad.
Har för mig att jag sett det i Hellasgården oxå men jag kanske har fel. Däremot undrar jag om det är någon som vet exakt
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 09:55kastar in frågan om någon kollat längden på gröngula milen i ängsjö?
kastar in frågan om någon kollat längden på gröngula milen i ängsjö?
Quote from Funbeat user on 3 May 2010, 11:07Är det förresten gamla eller nya 5 km-spåret i Hellas? Med gamla menar jag det gula, som går upp bakom tennisbanorna och sen längs Dammtorpssjön. Med nya det som invigdes förra hösten, med belysning.
Är det förresten gamla eller nya 5 km-spåret i Hellas? Med gamla menar jag det gula, som går upp bakom tennisbanorna och sen längs Dammtorpssjön. Med nya det som invigdes förra hösten, med belysning.