Quote from Guest on 30 December 2009, 20:59Är nybörjare vad gäller triathlon, ändå så ska jag ge mej på Ironman nästa år i Kalmar. Ser verkligen fram emot detta, men är det ingen som simmar bröstsim?
Är det crawl som gäller för att man ska hinna, eller är det "lättast" för bena för att inte ta ut
Är nybörjare vad gäller triathlon, ändå så ska jag ge mej på Ironman nästa år i Kalmar. Ser verkligen fram emot detta, men är det ingen som simmar bröstsim?
Är det crawl som gäller för att man ska hinna, eller är det "lättast" för bena för att inte ta ut
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 21:09Det finns säkert de som simmar bröst. Men jag tror det är enklare att lära sig crawla hjälpligt, än att cykla och springa efter 4km bröstsim.
Det finns säkert de som simmar bröst. Men jag tror det är enklare att lära sig crawla hjälpligt, än att cykla och springa efter 4km bröstsim.
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 21:13Och f.ö. Alla har svårt med andningen i början. Det är antagligen det första folk gett sig på där de inte får andas när de vill. Men det går antagligen att lära sig på rätt kort tid, om man står ut med några pass av kvävningsångest.
F.ö. tror jag det är
Och f.ö. Alla har svårt med andningen i början. Det är antagligen det första folk gett sig på där de inte får andas när de vill. Men det går antagligen att lära sig på rätt kort tid, om man står ut med några pass av kvävningsångest.
F.ö. tror jag det är
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 21:20Va bra! Då är det inte bara jag som kommer att simma "groda" i slutet.
Det är simningen som är det svåra för min del. Första gången var en nära döden upplevelse efter 25m, Nu så kommer den efter 400m...
Skönt och veta att det finns andra som simmar "groda
Va bra! Då är det inte bara jag som kommer att simma "groda" i slutet.
Det är simningen som är det svåra för min del. Första gången var en nära döden upplevelse efter 25m, Nu så kommer den efter 400m...
Skönt och veta att det finns andra som simmar "groda
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 21:25Notera att mina inlägg är fulla av "tror" och andra luddiga formuleringar. Jag har inte varit i Kalmar och baserar allt på gissande.
Notera att mina inlägg är fulla av "tror" och andra luddiga formuleringar. Jag har inte varit i Kalmar och baserar allt på gissande.
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 21:47Simmade bröst första gången jag gjorde Kalmar, gick alldeles utmärkt. Visst är det skönare på många sätt att crawla men skulle du inte nå ända fram till start är det ingen katastrof.
Går du med i en klubb kommer du att kunna crawla inom tre månader utan
Simmade bröst första gången jag gjorde Kalmar, gick alldeles utmärkt. Visst är det skönare på många sätt att crawla men skulle du inte nå ända fram till start är det ingen katastrof.
Går du med i en klubb kommer du att kunna crawla inom tre månader utan
Quote from Funbeat user on 30 December 2009, 22:42Jag blev passerad av några bröstsimmare i Kalmar i somras ...
Jag blev passerad av några bröstsimmare i Kalmar i somras ...
Quote from ellen olsson on 30 December 2009, 22:56Det spekuleras hejvilt om både det ena och det andra på Funbeat och andra ställen.
"Vådan" av att simma bröstsim är betydligt överdriven. Om det vore för varmt för våtdräkt skulle jag definitivt välja att simma bröstsim.
Den strategin har jag använt med
Det spekuleras hejvilt om både det ena och det andra på Funbeat och andra ställen.
"Vådan" av att simma bröstsim är betydligt överdriven. Om det vore för varmt för våtdräkt skulle jag definitivt välja att simma bröstsim.
Den strategin har jag använt med
Quote from Funbeat user on 31 December 2009, 15:19Det Roger skriver stämmer inte för mig. Efter ett år med frisim är jag fortf snabbare på bröstsim. Men har jag våtdräkt kan jag simma utan att använda benen, o det känns bra på längre sträckor.
Det Roger skriver stämmer inte för mig. Efter ett år med frisim är jag fortf snabbare på bröstsim. Men har jag våtdräkt kan jag simma utan att använda benen, o det känns bra på längre sträckor.
Quote from Funbeat user on 12 January 2010, 08:56Jag var total nybörjare på triathlon, och framförallt på simning, när jag bestämde mig för att köra Kalmar -04. 6 månader innan började jag simma lite, och innan tävlingen kunde jag bara crawla hjälpligt i våtdräkt eftersom jag då flöt av mig själv. På tä
Jag var total nybörjare på triathlon, och framförallt på simning, när jag bestämde mig för att köra Kalmar -04. 6 månader innan började jag simma lite, och innan tävlingen kunde jag bara crawla hjälpligt i våtdräkt eftersom jag då flöt av mig själv. På tä