Quote from Guest on 14 October 2009, 11:04Snö och glashalt i morse. Dags för vinterdäck?
Känns lite tidigt på säsongen, men det är inte så roligt att åka omkull.
Snö och glashalt i morse. Dags för vinterdäck?
Känns lite tidigt på säsongen, men det är inte så roligt att åka omkull.
Quote from Bertil Nolheim on 14 October 2009, 11:14Nä, inte kan det vara dags redan.
Visserligen vurpade jag i morse, men det blir säkert varmare igen.
Det var snorhalt, is med ett tunt snötäcke på. Som tur var hade jag jättelåg fart, men det gick ändå inte att undvika vurpan.
Nä, inte kan det vara dags redan.
Visserligen vurpade jag i morse, men det blir säkert varmare igen.
Det var snorhalt, is med ett tunt snötäcke på. Som tur var hade jag jättelåg fart, men det gick ändå inte att undvika vurpan.
Quote from Funbeat user on 14 October 2009, 21:10Jag jobbar på en däckfirman och kan medela att från idag börjar vår högsäsong. ca 25 bilar hade vi idag från förra veckans 15 totalt.
Jag jobbar på en däckfirman och kan medela att från idag börjar vår högsäsong. ca 25 bilar hade vi idag från förra veckans 15 totalt.
Quote from Funbeat user on 14 October 2009, 21:35I Skåne funkar det så här;
Alla väntar med att byta in i det sista och när tidningen skriver med feta rubriker och visar en 5 år gammal bild på nåt kaos var ALLA kört av vägen, blir det kilometerlånga köer till alla stans däcksverkstäder.
:päreträ
Tur
I Skåne funkar det så här;
Alla väntar med att byta in i det sista och när tidningen skriver med feta rubriker och visar en 5 år gammal bild på nåt kaos var ALLA kört av vägen, blir det kilometerlånga köer till alla stans däcksverkstäder.
:päreträ
Tur
Quote from Funbeat user on 14 October 2009, 21:37Att visa gör det innebär inte att ALLA gör det.
Att visa gör det innebär inte att ALLA gör det.
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 10:33Bara kärringar i den kön. Bra karl reder sig själv.
*Väntar spänt på kommentarer* (H)
Bara kärringar i den kön. Bra karl reder sig själv.
*Väntar spänt på kommentarer* (H)
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 10:45Har också svårt att förstå att folk betalar 300:- för nåt som brukar ta (mig i alla fall) 20-25 minuter. Man skulle kanske starta en svart däckbytarservice 😉
Har också svårt att förstå att folk betalar 300:- för nåt som brukar ta (mig i alla fall) 20-25 minuter. Man skulle kanske starta en svart däckbytarservice 😉
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 11:34Tanken på att byta däck är mycket jobbigare än när man väl gör det. Det går ganska fort faktiskt
Tanken på att byta däck är mycket jobbigare än när man väl gör det. Det går ganska fort faktiskt
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 12:16Det tar inte lång tid att byta men jag betalar gärna 150:- för att slippa 1 veckas stapplande med ryggskott som jag gjorde sist. (Måste lära mig att inte hålla däcket med raka armar rakt ut...)
Det tar inte lång tid att byta men jag betalar gärna 150:- för att slippa 1 veckas stapplande med ryggskott som jag gjorde sist. (Måste lära mig att inte hålla däcket med raka armar rakt ut...)
Quote from Funbeat user on 15 October 2009, 20:34Ryggskott för att byta till dubbdäck? Så tung är väl inte cykeln?
Blir nog att lägga på dubbdäcken i morn förmiddag, igår kväll fick jag känna på första blank isen och den var lika hal som vanligt 🙂
Ryggskott för att byta till dubbdäck? Så tung är väl inte cykeln?
Blir nog att lägga på dubbdäcken i morn förmiddag, igår kväll fick jag känna på första blank isen och den var lika hal som vanligt 🙂