Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelÄr det dags?
You need to log in to create posts and topics.

12

Snö och glashalt i morse. Dags för vinterdäck?
Känns lite tidigt på säsongen, men det är inte så roligt att åka omkull.

Nä, inte kan det vara dags redan.

Visserligen vurpade jag i morse, men det blir säkert varmare igen.
Det var snorhalt, is med ett tunt snötäcke på. Som tur var hade jag jättelåg fart, men det gick ändå inte att undvika vurpan.

Jag jobbar på en däckfirman och kan medela att från idag börjar vår högsäsong. ca 25 bilar hade vi idag från förra veckans 15 totalt.

I Skåne funkar det så här;

Alla väntar med att byta in i det sista och när tidningen skriver med feta rubriker och visar en 5 år gammal bild på nåt kaos var ALLA kört av vägen, blir det kilometerlånga köer till alla stans däcksverkstäder.

:päreträ

Tur

Att visa gör det innebär inte att ALLA gör det.

Bara kärringar i den kön. Bra karl reder sig själv.

*Väntar spänt på kommentarer* (H)

Har också svårt att förstå att folk betalar 300:- för nåt som brukar ta (mig i alla fall) 20-25 minuter. Man skulle kanske starta en svart däckbytarservice 😉

Tanken på att byta däck är mycket jobbigare än när man väl gör det. Det går ganska fort faktiskt

Det tar inte lång tid att byta men jag betalar gärna 150:- för att slippa 1 veckas stapplande med ryggskott som jag gjorde sist. (Måste lära mig att inte hålla däcket med raka armar rakt ut...)

Ryggskott för att byta till dubbdäck? Så tung är väl inte cykeln?
Blir nog att lägga på dubbdäcken i morn förmiddag, igår kväll fick jag känna på första blank isen och den var lika hal som vanligt 🙂

12