Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÄr det ens lönt?
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag är lite otränad och känner att jag måste börja röra lite mer på mig då jag inte längre tränar ridning på toppnivå. (165 cm lång väger 52 kilo på väg mot mer) Jag går till och från jobbet vilket är ca 1,5 kilometer enkel väg och på 900 meter av den str

Hej Fia,
Klart att det är lönt! Man måste börja någonstans och du har ju redan tydliga mål. Det låter dock inte som att du behöver bränna något fett direkt med din längd och vikt. Men som konditionshöjare är det bland det bästa du kan göra, att börja spri

All aktivitet förbrukar energi, så ju mer du rör på dig desto mer energi förbrukar du.

Fett innehåller mycket energi per viktenhet, så det krävs lång tid att förbränna detta. Så att springa en kvart är för lite, men om du sedan går en promenad eller cykl

Jag vet att jag inte behöver gå ned i vikt, men jag har faktiskt en del löst fett jag hellre skulle se som muskler.
Försöker göra situps ibland men lyckas inte få det så regelbundet.
Ska försöka köpa skor men dels vill jag inte köpa en massa dyr utrustni

Svaret på den frågan är att det bästa är det som du tror att du kommer se som mest glädjefyllt och minst kravfyllt.

Om du bara börjar så kommer du strax springa distanser och tider du aldrig trott för att det är så himla kul att prova... om du bara börja

JA...!

Håller med Kjell. Det är definitivt lönt!
...och dessutom roligare och roligare.

Utan tvekan ja!

Tröttnar du är det bara ta en omväg, det finns hur mycket jordyta som helst att springa på 😉

Ja jag har nu faktiskt provat att springa två gånger upp och ned vilket är typ 3,5 km. 🙂 Men jag var tvungen att gå lite för det var lite jobbigt. Önskar det fanns fler rundor men då jag bor i en jättetrafikerad icke-europeisk storstad utan ordentliga t

En komponent i det hela är ju att hitta en ny energibalans som stämmer bättre överens med hur mycket du rör på dig idag.

Om du tidigare ridit på elitnivå, inte längre gör det, och sakta men säkert går upp i vikt så behöver du dra ner på maten eller träna

12