Quote from Guest on 16 April 2008, 10:09Hej!
Efter ett mil-pass på enbart asfalt har jag fått ont "ovanför hälen", och antar att det är hälsenan jag har problem med? Det gör ont när jag går (har inte vågat springa), men det känns inget när jag har suttit still länge. Ska springa Göteborgsvarvet
Hej!
Efter ett mil-pass på enbart asfalt har jag fått ont "ovanför hälen", och antar att det är hälsenan jag har problem med? Det gör ont när jag går (har inte vågat springa), men det känns inget när jag har suttit still länge. Ska springa Göteborgsvarvet
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 10:19Ovanför hälen är lite ospecifikt för att man ska kunna härleda vad det kan vara. Hälsenan känner du ju med bara fingrarna var den går, och har du ont i den är det relativt lätt att identifiera det. Hälen i sig är relativt komplicerad med ett antal ben och
Ovanför hälen är lite ospecifikt för att man ska kunna härleda vad det kan vara. Hälsenan känner du ju med bara fingrarna var den går, och har du ont i den är det relativt lätt att identifiera det. Hälen i sig är relativt komplicerad med ett antal ben och
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 10:34Då är det nog hälsenan. Det är svårt att förklara, men det är liksom en känsla av att det stramar när jag går. Det gör inte jätteont, men känns stramt, och det känns värre ju mer jag rör på mig.
Då är det nog hälsenan. Det är svårt att förklara, men det är liksom en känsla av att det stramar när jag går. Det gör inte jätteont, men känns stramt, och det känns värre ju mer jag rör på mig.
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 10:37Jättebra länk som någon här på FB lagt ut, minns tyvärr inte vem:
http://www.skane.se/upload/Webbplatser/Hassleholm/nya%20hässleholm/dokument/halsena_061127.pdf
Jättebra länk som någon här på FB lagt ut, minns tyvärr inte vem:
http://www.skane.se/upload/Webbplatser/Hassleholm/nya%20hässleholm/dokument/halsena_061127.pdf
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 10:58hade du ringt till mig och sagt det du skrivit ovanför hade jag inte trott att det va hälsenan.
vänta inte för länge med att söka för det om du har varvet i sikte
hade du ringt till mig och sagt det du skrivit ovanför hade jag inte trott att det va hälsenan.
vänta inte för länge med att söka för det om du har varvet i sikte
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 11:06Om det stramar kan det vara hälsenan. Varför den stramar är då nästa frågeställning, och det kan finnas många skäl till det, såsom överbelastning, dålig stretch, för kort hälsena, etc. Det bästa skulle förmodligen vara att låta någon professionell titta p
Om det stramar kan det vara hälsenan. Varför den stramar är då nästa frågeställning, och det kan finnas många skäl till det, såsom överbelastning, dålig stretch, för kort hälsena, etc. Det bästa skulle förmodligen vara att låta någon professionell titta p
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 11:46Är det en sjukgymnast jag bör kontakta? Tack för era råd, vad snabba ni är 🙂 !
Är det en sjukgymnast jag bör kontakta? Tack för era råd, vad snabba ni är 🙂 !
Quote from Funbeat user on 16 April 2008, 11:48ja varför inte. nån som syslar med idrottsskador i allafall
ja varför inte. nån som syslar med idrottsskador i allafall
Quote from Elias Engqvist on 16 April 2008, 12:21Jag fick hälseneinflammation då jag låg i lumpen o fick dåliga marschkängor och mycket march 🙂
Iaf kändes det som om hälsenan gick trögt, som det liksom knarrade då jag böjde foten...
Jag fick hälseneinflammation då jag låg i lumpen o fick dåliga marschkängor och mycket march 🙂
Iaf kändes det som om hälsenan gick trögt, som det liksom knarrade då jag böjde foten...