Quote from Guest on 11 February 2008, 22:04Ville kolla hur mina intervaller ska vara och gick till sidan: http://www.marathon.se//news/kalkyl5.cfm
knappade in att jag springer som bäst 5 km på 30 min och fick som förslag att mina 400m-intervaller (jo, korta för att jag främst tänker på Tjejmilen)
Ville kolla hur mina intervaller ska vara och gick till sidan: http://www.marathon.se//news/kalkyl5.cfm
knappade in att jag springer som bäst 5 km på 30 min och fick som förslag att mina 400m-intervaller (jo, korta för att jag främst tänker på Tjejmilen)
Quote from Funbeat user on 11 February 2008, 22:14Du skall absolut ta tillvara på tempot du hade i det här intervallpasset. Fortsätt i 4:30-tempot och kör lite längre för varje gång.
Du skall absolut ta tillvara på tempot du hade i det här intervallpasset. Fortsätt i 4:30-tempot och kör lite längre för varje gång.
Quote from Funbeat user on 12 February 2008, 02:37Jag testade att knappa i min mål-tid, och det stämmer ganska dåligt för 400 intervaller även för mig. Trots att jag brukar köra 3*4*400m. Tror dock att man räknar med att du ska köra lite fler än bara 6st intervaller. Kör du 400m så ska du nog öka på anta
Jag testade att knappa i min mål-tid, och det stämmer ganska dåligt för 400 intervaller även för mig. Trots att jag brukar köra 3*4*400m. Tror dock att man räknar med att du ska köra lite fler än bara 6st intervaller. Kör du 400m så ska du nog öka på anta
Quote from Catharina Brattlin on 12 February 2008, 06:23Kristina, Du kan nog strunta i rekommendationerna. Jag fick också ruskigt låga hastigheter när jag räknade ut efter mitt senaste (och enda) lopp, en halvmara. Är väl förmodligen bättre tränad nu än i höstas...Jag provade mig fram på bandet och kör idag 6
Kristina, Du kan nog strunta i rekommendationerna. Jag fick också ruskigt låga hastigheter när jag räknade ut efter mitt senaste (och enda) lopp, en halvmara. Är väl förmodligen bättre tränad nu än i höstas...Jag provade mig fram på bandet och kör idag 6
Quote from Funbeat user on 13 February 2008, 00:33Ok, skönt att jag klarade mig denna gång 😉
Jösses, vilken skillnad med McMillan, provade nyss!!!"En bra regel om lämplig fart är ju att du orkar köra alla intervallerna i samma fart. Orkar du inte det har du kört för fort."-ska gå på känsla:-)
Tack!
Ok, skönt att jag klarade mig denna gång 😉
Jösses, vilken skillnad med McMillan, provade nyss!!!
"En bra regel om lämplig fart är ju att du orkar köra alla intervallerna i samma fart. Orkar du inte det har du kört för fort."-ska gå på känsla:-)
Tack!