Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har broskbitar i knäna som knäpper och knäcker när jag böjer knäna för mycket. Knäna känns allmänt känsliga, men de gör inte ont. Kan hugga till ibland när jag går ner 90 grader, men sällan. Det har varit så här över 15 år.

Är det någon idé att jag ä

Jag har ingen erfarenhet av detta själv men min svärmor (45+) har något som låter som samma problem som du. För henne är t.ex. skidåkning utför helt uteslutet då det är väldigt slitsamt för knäna men löpning har fungerat väldigt bra. Om man bara ser till

Susse, de bästa du kan göra är att testa dig fram. Jag har knäproblem i form av en krossad minisk och ett avslitet främre korsband i höger knä. Detta är inget jag märker nämnvärt av, mer än möjligtvis när jag utökar sträckorna, vilket inte varken knä elle

Hade/har brosk i ledvätskan kring knäskålarna. Det fungerar att springa långt och hyfsat fort nu. Jag hade en period på 2-3 månader då jag körde mellan 3 och 8 km i ett tempo som knäna klarade av att hålla. Körde med värmeskydd och sprang på grus/spån/sti

Det är ALLTID LÖNT ! (utan att ha läst igenom hela tråden ordentligt). 😉

Det är ju ofta man skyller på något (inklusive mig), har ont här och där.
Eller hur många gånger har man inte hört folk säga att, jag kan inte springa eller motionera för jag ä

Motivationen är det inget fel på. Jag är redan endorfin-narkoman. (H:) Det var cyklingen som drog igång mig!

Susse;

Jag har själv massa brosk som knastrar runt i knäna efter några år som fotbollsmålvakt i tonåren. Hade samma funderingar innan jag började med löpning för 2 år sen, men kan nu bara konstatera att jag knappt har tänkt på brosket i knäna förens jag

Jag gick och köpte ett par löparskor idag. Mina förra var ändå slut. Det var inga riktiga löparskor heller. Snacka om skillnad på dämpning! Fixade ett par knäskydd med. Tyckte det lät som en god idé att prova på och bra att ha vid behov.