Quote from ellen olsson on 4 September 2011, 21:12Nu dök det plötsligt upp en ny spelare på banan...
Nu dök det plötsligt upp en ny spelare på banan...
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 21:42Cykeln ska INTE knarra. Butiken ska åtgärda detta, ge dig inte innan dem fixat detta.
Att "det var naturligt för kolfiber är ett "naturligare material"..." är bara rent bs.
Cykeln ska INTE knarra. Butiken ska åtgärda detta, ge dig inte innan dem fixat detta.
Att "det var naturligt för kolfiber är ett "naturligare material"..." är bara rent bs.
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 21:46Är det ShimaNO på cykeln?
Är det ShimaNO på cykeln?
Quote from Funbeat user on 4 September 2011, 21:55Ja det kan ju vara att föredra att man berättar så mycket som möljigt för att lättare få bra svar!
Fulldämpad Cube med kolfiberram och foxdämpare bak om någon funderar.
Cyklad på mindre än 10 mil och innan dess bara testkörd i butik.
Vad det gäller Shima
Ja det kan ju vara att föredra att man berättar så mycket som möljigt för att lättare få bra svar!
Fulldämpad Cube med kolfiberram och foxdämpare bak om någon funderar.
Cyklad på mindre än 10 mil och innan dess bara testkörd i butik.
Vad det gäller Shima
Quote from Funbeat user on 5 September 2011, 09:38Låter konstigt detta, TCM har jag bara hört positivt om. Kan det vara bakdämparens infästning då? Hade en polare som hade strul med det. Snacka med TCM igen...
Låter konstigt detta, TCM har jag bara hört positivt om. Kan det vara bakdämparens infästning då? Hade en polare som hade strul med det. Snacka med TCM igen...
Quote from Funbeat user on 8 September 2011, 22:15Jahapp nu ska vi se, försökt få av pedalerna har misslyckats då de sitter som fan men ser i alla fall fett på insidan av gängorna och det är ju bättre än inget!
Sedan till sadelstolpe så togs den loss och sattes fast igen.
Testades och nu vill inte knarre
Jahapp nu ska vi se, försökt få av pedalerna har misslyckats då de sitter som fan men ser i alla fall fett på insidan av gängorna och det är ju bättre än inget!
Sedan till sadelstolpe så togs den loss och sattes fast igen.
Testades och nu vill inte knarre
Quote from Rasmus Olsson on 9 September 2011, 09:45Om det var sadelstolpen så torka ren den och insidan av röret för att få bort grus mm. Lägg sen lite fett på stolpen så förhundrar du framtida knarr.
Dock, är det en sadelstolpe av kolfiber eller sadelstolpsröret, bör du använda speciell kolfiberpasta.
Om det var sadelstolpen så torka ren den och insidan av röret för att få bort grus mm. Lägg sen lite fett på stolpen så förhundrar du framtida knarr.
Dock, är det en sadelstolpe av kolfiber eller sadelstolpsröret, bör du använda speciell kolfiberpasta.
Quote from Funbeat user on 9 September 2011, 10:00Tips när det gäller att få loss pedalerna, värm infästningen med varmluftpistol (försiktigt!).
Tips när det gäller att få loss pedalerna, värm infästningen med varmluftpistol (försiktigt!).
Quote from Funbeat user on 9 September 2011, 11:14Och dra åt rätt håll. Jag har kämpat med pedaler som en dåre för att sedan inse att jag dragit åt fel håll...
Och dra åt rätt håll. Jag har kämpat med pedaler som en dåre för att sedan inse att jag dragit åt fel håll...
Quote from Funbeat user on 9 September 2011, 12:15Pröva med en förlängare innan du börjar värma. Ofta behövs bara lite mer moment. Knacka till på nyckeln med en hammare kan också hjälpa.
Pröva med en förlängare innan du börjar värma. Ofta behövs bara lite mer moment. Knacka till på nyckeln med en hammare kan också hjälpa.