Quote from Guest on 6 January 2011, 00:19Har varit väldigt stationär fram till våren 2010 och är fortfarande något volymiös pga detta men känner att det börjar gå ganska bra med löpningen nu.
Under mina sju månader som utövare av kondition har jag gått från att orka springa 250m till att klara
Har varit väldigt stationär fram till våren 2010 och är fortfarande något volymiös pga detta men känner att det börjar gå ganska bra med löpningen nu.
Under mina sju månader som utövare av kondition har jag gått från att orka springa 250m till att klara
Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 00:29Du lär ju inte komma sist med den km-tiden, snarare strax runt mitten?
Du lär ju inte komma sist med den km-tiden, snarare strax runt mitten?
Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 01:17Du kommer klara det. Fortsätt att bygga upp tränings mängden och köra några lite längre pass, typ 30 - 35km. Man ska försöka träna halva distans som man ska tävla i.
Jättelångt är en kanon lopp. Ett jättebra val för din första ultralopp
Du kommer klara det. Fortsätt att bygga upp tränings mängden och köra några lite längre pass, typ 30 - 35km. Man ska försöka träna halva distans som man ska tävla i.
Jättelångt är en kanon lopp. Ett jättebra val för din första ultralopp
Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 08:16Precis som Andrew skriver så bör du få upp lite distans på passen och känna hur det känns efter en 3,5-5 timmars löpning.
Jag skulle rekommendera dig att testa något lopp innan t ex Skövde 6-timmars i mars. Eller kanske Lidingö ultra 50 km i maj.
Precis som Andrew skriver så bör du få upp lite distans på passen och känna hur det känns efter en 3,5-5 timmars löpning.
Jag skulle rekommendera dig att testa något lopp innan t ex Skövde 6-timmars i mars. Eller kanske Lidingö ultra 50 km i maj.
Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 09:57Min generella rekommendation till alla som ger sig på att slå sitt distansrekord är att ha just det som huvudmål. Alltså fokusera första gången på att klara distansen och låt tiden komma i andra hand.
A och O är att gå ut lugnt. Mycket lugnt på ett sådan
Min generella rekommendation till alla som ger sig på att slå sitt distansrekord är att ha just det som huvudmål. Alltså fokusera första gången på att klara distansen och låt tiden komma i andra hand.
A och O är att gå ut lugnt. Mycket lugnt på ett sådan
Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 10:53Du grejar det!
Jag sprang Lidingö Ultra 50K förra våren, litegrann av en slump. Jag tränade egentligen för halvmara. Tre veckor innan loppet hade jag inte sprungit längre än 15 km i sträck. Två veckor innan loppet sprang jag 24 km, helgen innan loppet s
Du grejar det!
Jag sprang Lidingö Ultra 50K förra våren, litegrann av en slump. Jag tränade egentligen för halvmara. Tre veckor innan loppet hade jag inte sprungit längre än 15 km i sträck. Två veckor innan loppet sprang jag 24 km, helgen innan loppet s
Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 11:44Du fixar det. Sakta ner och träna på att springa 7:00-7:30-tempo långa sträckor, träna på att äta/dricka om du inte gjort det innan, och just i fallet Jättelångt, lär dej läsa karta. Många verkar springa fel på just det loppet. (Hej Micke! 😉 )
Du fixar det. Sakta ner och träna på att springa 7:00-7:30-tempo långa sträckor, träna på att äta/dricka om du inte gjort det innan, och just i fallet Jättelångt, lär dej läsa karta. Många verkar springa fel på just det loppet. (Hej Micke! 😉 )
Quote from Funbeat user on 6 January 2011, 11:59Säger som övriga, det tror jag du klarar. Det finns två faktorer: hjärnan och kroppen. Det mentala är du på god väg att klara av eftersom du funderar på att anmäla dig. Kroppen... tja, det finns ingen garanti att ens kropp håller. Olika personer får olika
Säger som övriga, det tror jag du klarar. Det finns två faktorer: hjärnan och kroppen. Det mentala är du på god väg att klara av eftersom du funderar på att anmäla dig. Kroppen... tja, det finns ingen garanti att ens kropp håller. Olika personer får olika
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 10:44Tack för alla peppande svar!
Då var man anmäld.
Det blir till att öka på distansen på träningen rejält och försöka tappa 10 kilo eller så =)Låter läskigt att springa vilse, är det inte uppmärkt med orange streck hela vägen?
Jag får köpa mig en karta oc
Tack för alla peppande svar!
Då var man anmäld.
Det blir till att öka på distansen på träningen rejält och försöka tappa 10 kilo eller så =)
Låter läskigt att springa vilse, är det inte uppmärkt med orange streck hela vägen?
Jag får köpa mig en karta oc
Quote from Funbeat user on 9 January 2011, 11:18Jesper,
Det är bara att man är uppmärksam. Banan är snitslad när förvirring är möjligt, annars är det bara att följa skyltarna. Det är ganska lätt att liksom kommer in i sig själv när man springa långt men det är bara att har det i baktanke att leta efte
Jesper,
Det är bara att man är uppmärksam. Banan är snitslad när förvirring är möjligt, annars är det bara att följa skyltarna. Det är ganska lätt att liksom kommer in i sig själv när man springa långt men det är bara att har det i baktanke att leta efte