Quote from Guest on 8 May 2012, 08:39Hejsan
Lite för historia:
För exakt 3 veckor sen bestämde jag mig, jag måste börja ta upp min träning.
jag började med att löpa 2.5 km 3 gånger på 5 dagar. Det känndes helt okej och ökade till 5km (där jag ligger nu).Igår (söndagen 6/5) ställde jag upp
Hejsan
Lite för historia:
För exakt 3 veckor sen bestämde jag mig, jag måste börja ta upp min träning.
jag började med att löpa 2.5 km 3 gånger på 5 dagar. Det känndes helt okej och ökade till 5km (där jag ligger nu).
Igår (söndagen 6/5) ställde jag upp
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 08:49Din beskrivna historia sträckte sig inte så långt tillbaka. Vad gjorde du förra årtiondet osv? Har du ett fysiskt krävande jobb? Har du sysslat med andra idrotter? Du verkar hur som helst vara lyckligt lottad med tanke på 52min på milen efter 3v.
Mitt r
Din beskrivna historia sträckte sig inte så långt tillbaka. Vad gjorde du förra årtiondet osv? Har du ett fysiskt krävande jobb? Har du sysslat med andra idrotter? Du verkar hur som helst vara lyckligt lottad med tanke på 52min på milen efter 3v.
Mitt r
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 09:05Också min tanke; hur länge har du sprungit?
För om du är helt "ny" så är det viktigast du kan göra att bara samla kilometrar/timmar och få regelbundenhet i löpandet.
Också min tanke; hur länge har du sprungit?
För om du är helt "ny" så är det viktigast du kan göra att bara samla kilometrar/timmar och få regelbundenhet i löpandet.
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 17:53Har väl varit lite seg de senaste 4 åren iallafall (är 21 år nu).
Var ganska aktiv upp till första året på gymnasiet men sen efter att gympan tog slut så tappa jag lusten att träna aktivt för jag hade inga direkta mål.Så under 4 års tid har jag varit li
Har väl varit lite seg de senaste 4 åren iallafall (är 21 år nu).
Var ganska aktiv upp till första året på gymnasiet men sen efter att gympan tog slut så tappa jag lusten att träna aktivt för jag hade inga direkta mål.
Så under 4 års tid har jag varit li
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 19:22Variera din träning. Spring långa lugna pass och korta hårda pass. 2 timmar på de långa i prattempo och på de korta kanske en timme med uppvärmning och nedjoggning. Ungefär 30min hårt. Då väljer du själv om du vill springa 30min på en gång eller om du vil
Variera din träning. Spring långa lugna pass och korta hårda pass. 2 timmar på de långa i prattempo och på de korta kanske en timme med uppvärmning och nedjoggning. Ungefär 30min hårt. Då väljer du själv om du vill springa 30min på en gång eller om du vil
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 21:00tack för svaren 😀
tack för svaren 😀
Quote from Elias Engqvist on 8 May 2012, 22:33För det första Jesper så är det värt att lyssna på Peter o Oscar ovan. I början, då man är ovan, är det bra att bara "samla km" för att vänja leder, senfästen med mera vid e ovana rörelserna och påfrestningarna.
Sedan kan man börja variera farten lite m
För det första Jesper så är det värt att lyssna på Peter o Oscar ovan. I början, då man är ovan, är det bra att bara "samla km" för att vänja leder, senfästen med mera vid e ovana rörelserna och påfrestningarna.
Sedan kan man börja variera farten lite m