Quote from Guest on 17 November 2012, 21:15Tänkte springa varvet i göteborg och tränar så att jag lätt får in västerbron på passen. Hur är den jämfört med broarna och backarna i götet?
Tänkte springa varvet i göteborg och tränar så att jag lätt får in västerbron på passen. Hur är den jämfört med broarna och backarna i götet?
Quote from Funbeat user on 17 November 2012, 21:25Jag skulle säga att de är ganska likvärdiga. Möjligtvis är Älvsborgsbron något längre och Götaälvbron något brantare, men Västerbron funkar utmärkt som substitut under träning.
Jag skulle säga att de är ganska likvärdiga. Möjligtvis är Älvsborgsbron något längre och Götaälvbron något brantare, men Västerbron funkar utmärkt som substitut under träning.
Quote from Funbeat user on 18 November 2012, 08:07Tack. Men det är alltså två backar som västerbron på en halvmara...
Tack. Men det är alltså två backar som västerbron på en halvmara...
Quote from Funbeat user on 18 November 2012, 08:36Blev själv lite nyfiken, för jag har aldrig sprungit västerbron, men trodde den var en jobbig jävel. Jämför man info från Wikipedia:
Västerbron: "Bron är drygt 600 meter lång inklusive viadukter ... Den segelfria höjden är max 26 meter.
Alvsborgsbron: "
Blev själv lite nyfiken, för jag har aldrig sprungit västerbron, men trodde den var en jobbig jävel. Jämför man info från Wikipedia:
Västerbron: "Bron är drygt 600 meter lång inklusive viadukter ... Den segelfria höjden är max 26 meter.
Alvsborgsbron: "
Quote from Ulrika Ekelund on 18 November 2012, 10:01Göta Älvbron är helt klart jobbigast tycker jag.
Göta Älvbron är helt klart jobbigast tycker jag.
Quote from Funbeat user on 18 November 2012, 10:04Största problemet med Västerbron är väl att man sprungit 30 km (?) när man kommer dit andra gången.
Största problemet med Västerbron är väl att man sprungit 30 km (?) när man kommer dit andra gången.
Quote from Funbeat user on 18 November 2012, 10:42Du kan ju köra Årstabron också som test. Om du startar nere från sjön vid Tanto så får du en ganska bra stigning upp.
Du kan ju köra Årstabron också som test. Om du startar nere från sjön vid Tanto så får du en ganska bra stigning upp.
Quote from Funbeat user on 18 November 2012, 18:58På mina träningsrundor springer jag ju lite kortare än hela maran...
Årstabron ska jag pröva.
Tack
På mina träningsrundor springer jag ju lite kortare än hela maran...
Årstabron ska jag pröva.
Tack
Quote from Funbeat user on 18 November 2012, 19:11Lutningen upp till älvsborgsbron (1:a bron) är brant och ganska lång. Den kommer efter ca 4,8km och det är här många tappar mycket kraft som dom får sota för i slutet av loppet. Göta älv bron är längre, men lutningen är lite snällare hela vägen. Dock har
Lutningen upp till älvsborgsbron (1:a bron) är brant och ganska lång. Den kommer efter ca 4,8km och det är här många tappar mycket kraft som dom får sota för i slutet av loppet. Göta älv bron är längre, men lutningen är lite snällare hela vägen. Dock har