Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonÖrserum Triathlon
You need to log in to create posts and topics.

Olympisk distans:
Simning 1500 m
Cykling 40 km
Löpning 10 km
En deltävling i Svenska Cupen.

Motionsklass:
Simning 400 m
Cykling 20 km
Löpning 5 km

Mer information finns på tävlingens hemsida
http://apps.svensktriathlon.org/cupen/index.asp?SiteID=6

Verkar ju trevlig och ligge rbra tidsmässigt! Nån som har erfarenhet av Örserum?

Jag var där förra året på SM. Rätt kuperad cykelbana. Helt ok, har funderingar på den i år igen men har inte bestämt mig ännu.

Jag har varit med två gånger och uppfattar den som en trevlig och välarrangerad tävling.

Jag har deltagit i motionsklassen de senaste tre åren och tycker det är en jättemysig tävling med sin blandning av ungdomar, motionärer och elit. Måste dock tillägga att jag kan räknas som partisk eftersom jag är uppvuxen i byn!

Här finns lite inspireran

Jag körde förra året och det gick ju bra, så planerar att återvända i sommar igen. Intrycken som sitter kvar: fantastiskt bra vatten att simma i, regnigt och blåsigt på cykeln och mjölksyra på löpningen. Men jag gillar korta varvbanor på löpningen det var

Detta låter mycket trevligt. har aldrig deltagit i någon Triathlon tävling men detta verkar lockande. Kan man använda racern till cyklingen?
Bor dessutom inte så långt ifrån Örserum...

Kinna, racern kommer att funka jättebra! 🙂
I alla fall - och nu finns det väl risk att jag låter som Stig-Helmer - brukar det duga åt mig.

Oki låter bra.
Hmm... en annan kanske dum fråga, eftersom jag är debutant och aldrig varit åskådare.
Man startar med simning, cykel och löpning?
Byter man om emellan varje gren, hur sker tidtagningen, är det en rundgående bana dvs start och mål på samma

I växlingen mellan simnin och cykel så tar man av sig ev. våtdräkt, sätter på sig cykelskor och hjälm och "hämtar" cykeln. I den andra växlingen så lämnar du cykeln, tar av hjälmen och byter skor.
Start och mål brukar ligga i anslutning till växlingsområd