Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonÖrserum Triathlon
You need to log in to create posts and topics.

Du kan också läsa en hel del grundläggande om triathlon här: http://www.svensktriathlon.org/
edit: Du frågade ju om tidtagning oxå: Klockan startar då simningen börjar och sluttiden tas då löpningen avslutas - dvs båda växlingarna räknas med också!

I Örserum är tävlingscentrum på en stor fotbollsplan i norra änden av sjön. Man startar i vattenbrynet och simmar en bana markerad med bojar i vattnet. Sedan springer man upp ur vattnet till sin växlingsplats där cykeln och grejorna väntar, tar av badmöss

Tack för all info...:-)
Nu hänger det bara på självförtroendet och om jag får med mig någon support.

Tack igen bra att detta forum finns.

///"Glöm inte vattnet i hettan"

Jag får kasta in handduken. Lycka till ni som ska vara med! (H)

Va tråkigt Sara...;)

Ni som är lite erfarna...
Är det med eller utan våtdräkt som gäller i motionsklassen..

Hur gick det för er som var med...

Jag är en erfarenhet rikare och fått blodad tand för triathlon. 🙂

Jag var med i Motion och är nöjd med mitt lopp. Dock undrar jag om löpningen värkligen var 5km? Tyckte att jag fick för bra tid.

Löpningen "brukar" vara kort i Örserum och av tiderna att döma var den det även i år 😉

JAg fattar inte riktigt hur löpning på ett lopp kan vara för kort. Hur svårt kan det vara att mäta upp egentligen? Var det inte vändbana? Om det var en loop fattar jag det bättre.

Det var en loop förra året (fyra varv har jag för mig) och första kilometern varje varv gick snabbare än resten vilket verkade misstänkt ;). F.ö. får distanserna diffa med 10%, av praktiska skäl.