Quote from Guest on 5 September 2013, 19:07Har kommit in i ett skede nu i löpningen som jag under åren väldigt ofta har kommit in i. Jag har tränat väldigt kontinuerligt sen i mars ungefär efter influensa. Tränade skapligt hårt i april/maj för blodomloppet(10km), men har sedan tagit det lugnare. I
Har kommit in i ett skede nu i löpningen som jag under åren väldigt ofta har kommit in i. Jag har tränat väldigt kontinuerligt sen i mars ungefär efter influensa. Tränade skapligt hårt i april/maj för blodomloppet(10km), men har sedan tagit det lugnare. I
Quote from Funbeat user on 5 September 2013, 19:17Du kan inte se någon gemensam nämnare? Svårt att ge dig ett kvalificerat svar när, som du säger, inte gör någon riktig "skillnad" i träningen. Det blir bara gissningar...
Du kan inte se någon gemensam nämnare? Svårt att ge dig ett kvalificerat svar när, som du säger, inte gör någon riktig "skillnad" i träningen. Det blir bara gissningar...
Quote from Funbeat user on 5 September 2013, 19:34"Kör ruscherna på löpbandet i full fart och har baselinat i styrketräningen.
..
Och nu stadigt under 5 per km,
..
Har tränat måttligt men kontinuerligt hela sommaren."Kollade lite på din blogg eftersom din träning är dold. Jag tolkar det som att du inte
"Kör ruscherna på löpbandet i full fart och har baselinat i styrketräningen.
..
Och nu stadigt under 5 per km,
..
Har tränat måttligt men kontinuerligt hela sommaren."
Kollade lite på din blogg eftersom din träning är dold. Jag tolkar det som att du inte
Quote from Funbeat user on 5 September 2013, 21:22Niklas, räknas 5:30 verkligen som lugnt/lugnare? Det är ändå 11 kilometer i timmen (jag är relativt dålig på min/km - tider). Jag trodde att ner mot 7:30 var lugnt? Har svaga minnen av diskussioner där folk diskuterat hastigheter på deras långpass och att
Niklas, räknas 5:30 verkligen som lugnt/lugnare? Det är ändå 11 kilometer i timmen (jag är relativt dålig på min/km - tider). Jag trodde att ner mot 7:30 var lugnt? Har svaga minnen av diskussioner där folk diskuterat hastigheter på deras långpass och att
Quote from Funbeat user on 5 September 2013, 21:31Andy sprang lätt sub 5 min/km i juni. Då är 5:30 slötempo. Bra tillfälle att prata med andra - alltifrån blaha till intressanta tips.
Andy sprang lätt sub 5 min/km i juni. Då är 5:30 slötempo. Bra tillfälle att prata med andra - alltifrån blaha till intressanta tips.
Quote from Funbeat user on 5 September 2013, 21:35Definierade återhämtningspass när man verkligen känner sig sliten eller skadad kan man tillåta sig gå över (eller under hur man nu tänker sig det här med tempo) 6:00 eller om terrängen är riktigt elak men då blir det ju mer ansträngningsgrad och att titta
Definierade återhämtningspass när man verkligen känner sig sliten eller skadad kan man tillåta sig gå över (eller under hur man nu tänker sig det här med tempo) 6:00 eller om terrängen är riktigt elak men då blir det ju mer ansträngningsgrad och att titta
Quote from Funbeat user on 5 September 2013, 21:48När det går tungt och inget vill fungera bra längre, då kanske det kan vara läge att gå över till mängdträning under ett halvårs tid, träna så långsamt som behövs för att kunna öka träningsmängden kraftigt, träna varje dag, gå när man inte vågar springa,
När det går tungt och inget vill fungera bra längre, då kanske det kan vara läge att gå över till mängdträning under ett halvårs tid, träna så långsamt som behövs för att kunna öka träningsmängden kraftigt, träna varje dag, gå när man inte vågar springa,
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 20:34Testade att springa lugn första-km och sen vare sig gasa eller bromsa i 7 km till. Bara avslappnat utan att direkt springa långsamt. Funkade bra, 5-tempo blev det, lugnt och fint och inte tillstymmelse till stum i benen.
Tror att bromsa kan vara en del
Testade att springa lugn första-km och sen vare sig gasa eller bromsa i 7 km till. Bara avslappnat utan att direkt springa långsamt. Funkade bra, 5-tempo blev det, lugnt och fint och inte tillstymmelse till stum i benen.
Tror att bromsa kan vara en del
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 21:33En gång när tipsen var få men ofta verksamma var ett när det gällde personligt lugnt tempo:
Sakta av så mycket du kan och när det känns som om bromsen var tillslagen öka lite.
För många är det så att vi har flera bekväma tempo.
Det gäller "bara" att hit
En gång när tipsen var få men ofta verksamma var ett när det gällde personligt lugnt tempo:
Sakta av så mycket du kan och när det känns som om bromsen var tillslagen öka lite.
För många är det så att vi har flera bekväma tempo.
Det gäller "bara" att hit
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 22:45Jag började med mängdträning (grundträning) hösten 2012, jag 3-dubblade min träningsmängd under vintern, träningstempot var lågt och avaktande dom första månaderna, det var några riktiga smek-månader då kroppen skulle klara av en målmedveten ökning utav m
Jag började med mängdträning (grundträning) hösten 2012, jag 3-dubblade min träningsmängd under vintern, träningstempot var lågt och avaktande dom första månaderna, det var några riktiga smek-månader då kroppen skulle klara av en målmedveten ökning utav m