Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelÅsikt om vilken instegsracer - ff …
You need to log in to create posts and topics.

12

Najj, gradvis förbättring, David. Jag har ju redan uppgraderat.

Det var XXL som hade cykeln på annons i ett blad i torsdags. Priset 5999 kr för att vara exakt.

Har haft fullt upp med annat torsdag och fredag, men idag (lördag) hängde jag och sambon på låset för att kika på cykeln.

Naturligvis (!) var den helt slut

Nu vet jag inte vilken 105 grupp som satt/sitter på cyklarna du tittat på. Men om man bara tittar på en Shimano Grupp, 105 5700 Silver 10-del, Compact, så kostar den lite drygt 5500:- Det kan säkert finnas billigare på nätet om man letar duktigt. Dock så

Meridan hade dessvärre inte någon 105 komponent.

Har också kikat på Pintan på CC. Hade helst velat komma lite billigare undan, fast å andra sidan ingår ju en bikefit i priset om jag förstått saken rätt. Kan ju vara bra för mig som endast är van vid typ 3

”Meridan hade dessvärre inte någon 105 komponent.”

Mmmm jag såg det, tyvärr.

”Har också kikat på Pintan på CC. Hade helst velat komma lite billigare undan, fast å andra sidan ingår ju en bikefit i priset om jag förstått saken rätt. Kan ju vara bra för m

Tack för länken! Börjar skaffa mig mer och mer kunskap känner jag, åtminstone i teorin. 🙂

Angående just Pintan blev jag plötsligt lite osäker dock. Den verkar inte finnas i den ramstorlek jag skulle behöva. På hemsidan tycks den bara finnas upp till 58

Står man i valet mellan två storlekar så skulle jag rekommendera den mindre. Det är lättare att Höja och ffa förlänga en cykel/ram. Och att cykla på en för stor/ lång cykel är inte roligt. Så en lite för liten ram tycker jag är helt ok.

Vänligen

P.

12