Quote from Guest on 7 November 2008, 16:45Jag vill gärna ha åsikter om träningsprogram. Jag ska springa Göteborgsvarvet i vår (hurra, hurra!) och gick därför in på marathon.se och kollade träningsprogram för halvmaraton. Visserligen Sthlm halvmaraton, men det kan väl inte göra någon större skilln
Jag vill gärna ha åsikter om träningsprogram. Jag ska springa Göteborgsvarvet i vår (hurra, hurra!) och gick därför in på marathon.se och kollade träningsprogram för halvmaraton. Visserligen Sthlm halvmaraton, men det kan väl inte göra någon större skilln
Quote from Catharina Brattlin on 7 November 2008, 16:55Jag gjorde mitt egna program inför min första halvmarathon 2007, och följde det i stort sett hela tiden. Någon liten förändring under resans gång blev det, men inget illavarslande. Därefter har jag gjort 2 program till och ska till att göra ett fjärde nu
Jag gjorde mitt egna program inför min första halvmarathon 2007, och följde det i stort sett hela tiden. Någon liten förändring under resans gång blev det, men inget illavarslande. Därefter har jag gjort 2 program till och ska till att göra ett fjärde nu
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 18:20Ser perfekt ut Sylvia!Vill ändå betona vikten av att köra ett riktigt långpass ,helst en gång i veckan.Lycka till
Ser perfekt ut Sylvia!Vill ändå betona vikten av att köra ett riktigt långpass ,helst en gång i veckan.Lycka till
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 19:30Är med i TSM (Team Stockholm Marathon) och har ännu inte börjat med det program som gäller för maraträningen.
Har dock erfarenhet av upplägget för Tjejmilen på samma hemsida.
Jag hoppade som relativt otränad in i v 13 om jag minns rätt, och kände snart at
Är med i TSM (Team Stockholm Marathon) och har ännu inte börjat med det program som gäller för maraträningen.
Har dock erfarenhet av upplägget för Tjejmilen på samma hemsida.
Jag hoppade som relativt otränad in i v 13 om jag minns rätt, och kände snart at
Quote from Funbeat user on 7 November 2008, 20:08Jag instämmer i vad Ni ovan säger. För egen del så har Szalkais program fungerat som en utgångspunkt och inspirationskälla: Vilka typer av veckoupplägg kan man tänka sig, vilka olika typer av pass kan man köra, vilka grundidéer finns. Lärt mig mycket basi
Jag instämmer i vad Ni ovan säger. För egen del så har Szalkais program fungerat som en utgångspunkt och inspirationskälla: Vilka typer av veckoupplägg kan man tänka sig, vilka olika typer av pass kan man köra, vilka grundidéer finns. Lärt mig mycket basi
Quote from Funbeat user on 8 November 2008, 10:38Angående din fråga 2 så är mitt svar att "klara första veckan" inte är någon garanti för att man klarar sluttiden 2h. Programet börjar ju extra lätt och ökar sen. Kika lite längre fram i programet och se om det också känns rimligt (tyvärr verkar Marathon.
Angående din fråga 2 så är mitt svar att "klara första veckan" inte är någon garanti för att man klarar sluttiden 2h. Programet börjar ju extra lätt och ökar sen. Kika lite längre fram i programet och se om det också känns rimligt (tyvärr verkar Marathon.
Quote from Funbeat user on 8 November 2008, 15:22Tack för era intressanta synpunkter! 🙂
Att utgå från ett färdigt program och anpassa det efter sin egen förmåga och livssituation är ju förstås väldigt fiffigt. För jag ska ju även åka Halvvasan och har liksom tänkt mig att åka en del skidor också. (H
Tack för era intressanta synpunkter! 🙂
Att utgå från ett färdigt program och anpassa det efter sin egen förmåga och livssituation är ju förstås väldigt fiffigt. För jag ska ju även åka Halvvasan och har liksom tänkt mig att åka en del skidor också. (H
Quote from Funbeat user on 8 November 2008, 15:30Hihi... ja, om de ändå vore så väl. 🙂
Jag tror de där programmen är lite upplagda för "ALLA", även de som inte tränar så mkt idag. Typ börjar på "nollnivå" (istortsätt) och för att inte skada sig pga överträning i början (leder o muskelfästen hänger ej m
Hihi... ja, om de ändå vore så väl. 🙂
Jag tror de där programmen är lite upplagda för "ALLA", även de som inte tränar så mkt idag. Typ börjar på "nollnivå" (istortsätt) och för att inte skada sig pga överträning i början (leder o muskelfästen hänger ej m
Quote from Funbeat user on 9 November 2008, 19:51Jag tror att du kan nå under två timmar innan det är dags för start. Du har ju en skaplig grund att utgå ifrån. Jag har själv följt program på marathon.se (inte till punk och pricka utan hoppade över en del pass) och klarade ganska bekvämt måltiden.
Frå
Jag tror att du kan nå under två timmar innan det är dags för start. Du har ju en skaplig grund att utgå ifrån. Jag har själv följt program på marathon.se (inte till punk och pricka utan hoppade över en del pass) och klarade ganska bekvämt måltiden.
Frå
Quote from Funbeat user on 9 November 2008, 22:34Kul att höra, J Blix.
Jag tror också att det i mångt och mycket är en personlighetsfråga, men jag har inte kommit fram till vilken personlighetstyp som egentligen gynnas av träningsprogram.
Om man är ruskigt disciplinerad och målinriktad känns det säke
Kul att höra, J Blix.
Jag tror också att det i mångt och mycket är en personlighetsfråga, men jag har inte kommit fram till vilken personlighetstyp som egentligen gynnas av träningsprogram.
Om man är ruskigt disciplinerad och målinriktad känns det säke