Quote from Guest on 16 April 2012, 14:41Hej,
jag är en blekfet tant som varit lat i många år nu, tränat periodvis och tappat sugen ett par gånger per år, med långa uppehåll mellan omstarterna. Mest för att ni ska förstå att jag verkligen är otränad, på riktigt, och inte bara koketterar med det
Hej,
jag är en blekfet tant som varit lat i många år nu, tränat periodvis och tappat sugen ett par gånger per år, med långa uppehåll mellan omstarterna. Mest för att ni ska förstå att jag verkligen är otränad, på riktigt, och inte bara koketterar med det
Quote from Funbeat user on 16 April 2012, 14:51- Gå upp och ner i monsterbacken 40-50min.
- Gå i plan skog.
- Gå i kuperad skog.
- Undvik att dra på dig mjölksyra på varje pass.
Du bygger inga starka framlår genom asfaltslöpning tyvärr.
- Gå upp och ner i monsterbacken 40-50min.
- Gå i plan skog.
- Gå i kuperad skog.
- Undvik att dra på dig mjölksyra på varje pass.
Du bygger inga starka framlår genom asfaltslöpning tyvärr.
Quote from Elias Engqvist on 16 April 2012, 16:00120 hm på en kilometer ÄR jobbigt - för oss alla! Backar tror inte jag är något att nöta då man är nybörjare - iaf inte så branta/långa. Variera farten istället. Försök mäta farten Spring fort, gå eller spring långsamt, spring lika fort igen osv några rep
120 hm på en kilometer ÄR jobbigt - för oss alla! Backar tror inte jag är något att nöta då man är nybörjare - iaf inte så branta/långa. Variera farten istället. Försök mäta farten Spring fort, gå eller spring långsamt, spring lika fort igen osv några rep
Quote from Funbeat user on 16 April 2012, 16:16Klart det känns hårt att komma uppför. Du GÅR ju! Prova jogga sakta upp istället, det är effektivare. Förmodligen blir farten densamma men det kommer kännas lättare.
Klart det känns hårt att komma uppför. Du GÅR ju! Prova jogga sakta upp istället, det är effektivare. Förmodligen blir farten densamma men det kommer kännas lättare.
Quote from Funbeat user on 16 April 2012, 16:41Jag föredrar absolut att gå/jogga i uppförsbackar. Jag vet att alla säger "det är helt OK att gå uppför", men jag tycker att det ger mig bättre rytm och steg att springa/jogga. Beroende på hur långt jag springer (etc) så kan det bli väldans korta steg, oc
Jag föredrar absolut att gå/jogga i uppförsbackar. Jag vet att alla säger "det är helt OK att gå uppför", men jag tycker att det ger mig bättre rytm och steg att springa/jogga. Beroende på hur långt jag springer (etc) så kan det bli väldans korta steg, oc
Quote from Elias Engqvist on 16 April 2012, 17:28Som uppvärmning tycker jag att man ska undvika backarna utan jogga lätt i 10-20 minuter (beroende hur pass nybörjare man är) på plan mark - det gäller att värma upp musklerna och få igång kroppen (puls mm) inget mer!
Som uppvärmning tycker jag att man ska undvika backarna utan jogga lätt i 10-20 minuter (beroende hur pass nybörjare man är) på plan mark - det gäller att värma upp musklerna och få igång kroppen (puls mm) inget mer!