Quote from Guest on 12 July 2013, 07:46Hur förbereder man sig när det gäller mat veckan/ dagarna innan ett marathon? Tänkte springa mitt första lopp någonsin nästa år!
Hur förbereder man sig när det gäller mat veckan/ dagarna innan ett marathon? Tänkte springa mitt första lopp någonsin nästa år!
Quote from Funbeat user on 12 July 2013, 07:56Det beror nog på vem du frågar:) Själv brukar jag äta ungefär samma som vanligt men lite mer med början några dagar innan. Kvällen innan tar jag lite blandat naturgodis också. Och till frukost på tävlingsdagen blir det smörgåstårta för 2 personer från ica
Det beror nog på vem du frågar:) Själv brukar jag äta ungefär samma som vanligt men lite mer med början några dagar innan. Kvällen innan tar jag lite blandat naturgodis också. Och till frukost på tävlingsdagen blir det smörgåstårta för 2 personer från ica
Quote from Funbeat user on 12 July 2013, 08:36Brukar bara äta på samma som annars, inga konstigheter eller skumma grejer som magen går "lös" på. Kanske lite mer kolhydrater och så 1-2 dagar innan så man får upp lite extra. Morgonen blir det lite mer fett och protein i frukosten.
Brukar bara äta på samma som annars, inga konstigheter eller skumma grejer som magen går "lös" på. Kanske lite mer kolhydrater och så 1-2 dagar innan så man får upp lite extra. Morgonen blir det lite mer fett och protein i frukosten.
Quote from Funbeat user on 12 July 2013, 08:52Ett marathon ska du inte "äta upp dig" till, det är för kort sträcka och du får bara extra vikt på loppet vilket gör att det känns tungt direkt. De brukar servera lite bullar/bananer/saltgurka etc. i depåerna så plocka på dig under loppet istället!
Beräk
Ett marathon ska du inte "äta upp dig" till, det är för kort sträcka och du får bara extra vikt på loppet vilket gör att det känns tungt direkt. De brukar servera lite bullar/bananer/saltgurka etc. i depåerna så plocka på dig under loppet istället!
Beräk
Quote from Funbeat user on 12 July 2013, 08:56Onödig fakta:
Jag brukar, om jag ska vara ärlig, äta skräpmat dagen innan samt dicka 1-2 öl, det receptet har gett mig nya pers under året. Som liten notis har jag förbättrat mig 4min bara på 10km. Vem säger att nyttigast är bäst?
Onödig fakta:
Jag brukar, om jag ska vara ärlig, äta skräpmat dagen innan samt dicka 1-2 öl, det receptet har gett mig nya pers under året. Som liten notis har jag förbättrat mig 4min bara på 10km. Vem säger att nyttigast är bäst?
Quote from Funbeat user on 12 July 2013, 10:42Ät det det som gör dig glad =) Är du glad presterar du bättre.
http://www.youtube.com/watch?v=YrlWedfg7Q8
Har gjort mina bästa prestationer när jag ätit god glad mat dagen innan.
Ät det det som gör dig glad =) Är du glad presterar du bättre.
Har gjort mina bästa prestationer när jag ätit god glad mat dagen innan.
Quote from Funbeat user on 12 July 2013, 10:56Skippa ALLT med fiber 1-2 dagar innan.
Skippa ALLT med fiber 1-2 dagar innan.
Quote from Funbeat user on 12 July 2013, 18:40Jag äter också ganska normalt dagarna innan men ser till att inte slarva med någon måltid och framför allt inte gå törstig längre perioder som det kanske blir en normal vecka där det inte känns så noga. Även sova 9 timmar varje natt och inte hitta på någr
Jag äter också ganska normalt dagarna innan men ser till att inte slarva med någon måltid och framför allt inte gå törstig längre perioder som det kanske blir en normal vecka där det inte känns så noga. Även sova 9 timmar varje natt och inte hitta på någr
Quote from Funbeat user on 12 July 2013, 22:13Lev som vanligt före loppet. Under tävlingen serveras energi längs banan - det räcker för mig och de flesta andra. Att äta för mycket gör dig bara tung i kroppen.
Det kan vara vettigt att kontrollera i förväg hur du vill äta de sista timmarna före loppet
Lev som vanligt före loppet. Under tävlingen serveras energi längs banan - det räcker för mig och de flesta andra. Att äta för mycket gör dig bara tung i kroppen.
Det kan vara vettigt att kontrollera i förväg hur du vill äta de sista timmarna före loppet
Quote from Funbeat user on 12 July 2013, 22:56Ok, tack för tipsen 🙂
Ok, tack för tipsen 🙂