Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Jag har försökt hitta en återförsäljare av Assos cykelkläder i Stockholm, men inte lyckats, så nu vänder jag mig till experterna. Jag är ute efter att få tag Assos Airblock LL 851 tights, men då jag inte har råd att chansa på storlek och beställa v

Cykelcity på Söder för Assos.
http://www.cykelcity.se

Tack för det Tommy 🙂

Ingen har det jag vill ha hemma och planerar inte heller att ta hem dessa.
Finns det några andra bra cykeltights ni kan rekommendera? Jag är ute efter några som passar bra i temperaturområdet +-0 till +15 och hellst utan "blöja" då jag vill ha dem som öv

Jag har precis skaffat ett par Endura Clip. Hann bara testa dem en gång innan det blev så himla kallt.. men då var det iaf 0ish och det kändes bra.

Det finns leverantörer som tillverkar cykelbyxor som är mer "vadderade" framtill för er killar som fryser om "paketet". Biemme är ett märke som är konstruerade på det sättet. Men då pratar jag vanliga korta bibs.

Är du ute efter ett par långbyxor med win

Ett tips skulle vara att prova Assos storlekar på dom byxor du kan hitta och sen beställa den modellen du vill ha på nätet. Själv kör jag med ett par Assos knickers, kommer inte ihåg namnet men dom har flossad insida och vind resistent front, blir det rik

Det lutar åt Annika´s förslag att ge mig ut på turné i El Stockholmo leta fram byxor. Det vekar ju som att det dessutom finns billigare alternativ än Assos. Kanske kan det bli en slant över till annat nödvändigt cyketillbehör.
Byxorna i sig behöver inte

Jag brukar bara se till att det är flossad insida och windstopper på framsidan av mina överdragsbyxor. Sen får de gärna gå upp en bra bit på magen också. Betalade 600 för de senaste jag har. De innan var från Newline och höll i typ 4 vintrar.
Paketet klar

> Det vekar ju som att det dessutom finns billigare alternativ än Assos.

Tja, Assos är väl inte direkt kända för att vara billiga... 😉
De gör dock kanonfina kläder!

12