Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hittade inte riktigt det jag sökte, men har nu införskaffat ett par Nike "dri fit" tights midjebyxor. Nu är det bara att invänta våren för en lång och intensiv test. 🙂

Går lika bra med löpartights över cykelbyxorna, finns både för sommar vinterbruk. Sjäv har jag ett par Craft flossade med kort midja och windstopper fram för vinterbruk och ett par Nike (oflossade) för sommarbruk. har hållit i två säsonger nu utan problem

Hej Håkan!

De Nike "dri fit" tights midjebyxor som jag köpte är nog mer tänkt som löpartights, men de fungerar alldeles utmärkt till cykling. 😀
Har kört 2 st 5-milarundor med dem i runt +5 grader.

Verkar bra. Låter som "Case Closed!

> De Nike "dri fit" tights midjebyxor som jag köpte är nog mer tänkt som löpartights, men de fungerar alldeles utmärkt till cykling.

Såvitt jag förstår så har du tänkt köra Vätternrundan. Innan dess bör du definitivt "uppgradera" till riktiga cykelbyxo

Tack för omtanken Fredrik! 😀

"Riktiga" cykelbyxor har jag redan ett antal, men dessa är lite för kalla när temperaturen ligger runt 5-15 grader. Dessa Nikebrallor har jag bara som överdragsbyxor till de vanliga cykelbyxorna jag har.

12