Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hur får man den bästa återhämtningenefter Göterborgsvarvet?

Hej,

Några öl och en chorizo brukar sitta fint!

Skämt åsido, har du tränar bra så är det inte så jobbigt efteråt, bananen och mycket vätska är bra innan du åker och äter ordentligt.
Jag brukar ta mig till kädhögen och ta på mig torra kläder så fort som

Jag körde det förra året relativt otränad och jag klarade mig fint. Tog ett par öl och en pizza med extra allt, vilade tre dagar sen körde jag en 6km runda. Sen var man igång igen.

Det handlar mycket om på vilken nivå man utgår ifrån och hur mycket man tar i på själva loppet.

Stretcha man efteråt så brukar det kännas mindre dagarna efter. Bor man inte i Göteborg så är duschen och att få på sig torra kläder snabbt bra. ÄT och DRICK

Håller med Mikael, slarvade själv med det där sista förra året och höll på att gå under innan jag fick satt tänderna i min varma middag på tåget hem.

Jag var helt otränad 4 veckor innan GV förra året. Körde lite lätt träning under 3 veckor och trodde att jag skulle må bra efter varvet. Ack så fel jag hade. på kvällen skulle vi ut och ta en öl, jag hade stora problem med att ens gå till krogen. Dagen ef

Kan instämma, ät och drick ganska omgående. Jag väntade också till att äta på tåget hem, förutom en banan typ, och jag var helt däckad sen, på tåget hem och hemma. Var helt slut i kroppen, illamående och ont i huvudet.

Så ät och drick! 🙂