Quote from Guest on 8 May 2013, 21:54Återhämtning har varit ett huvudsakligen teoretiskt begrepp för mig. Okej, samma dag är man ju trött och stel i benen och ibland kan jag få ont i huvudet och må lite illa. Dagen efter har jag ibland också känt mig lite seg, men huvudsaken har det handlat
Återhämtning har varit ett huvudsakligen teoretiskt begrepp för mig. Okej, samma dag är man ju trött och stel i benen och ibland kan jag få ont i huvudet och må lite illa. Dagen efter har jag ibland också känt mig lite seg, men huvudsaken har det handlat
Quote from Funbeat user on 8 May 2013, 22:04Det skiftar!
Efter halvmara har jag ibland varit sliten nästan en vecka och ibland kunnat köra igång dag 2...
Prova med ett lätt lätt pass, och se om du kanske bara behöver rensa ur lite slaggprodukter?
Äter, dricker och sover du extra för att återhämta d
Det skiftar!
Efter halvmara har jag ibland varit sliten nästan en vecka och ibland kunnat köra igång dag 2...
Prova med ett lätt lätt pass, och se om du kanske bara behöver rensa ur lite slaggprodukter?
Äter, dricker och sover du extra för att återhämta d
Quote from Funbeat user on 9 May 2013, 16:38Väldigt olika för min del.
Testa att kuta en runda å se hur det känns. Jag tycker oftast att benen mår bra av lätt jogg efter tävling. Vilar oftast en dag. Dag två lätt jogg ett par tre kilometer. Känns det ok då så trappar jag upp träningen om inte så
Väldigt olika för min del.
Testa att kuta en runda å se hur det känns. Jag tycker oftast att benen mår bra av lätt jogg efter tävling. Vilar oftast en dag. Dag två lätt jogg ett par tre kilometer. Känns det ok då så trappar jag upp träningen om inte så
Quote from Funbeat user on 9 May 2013, 20:55Jag kör alltid med lyxvila efter V Ä R L D S R E K O R D.
(H:)
Men efter HM är det dags att lufta benen nu.
(t+)Efter Berlin hade jag lyxvila en knapp vecka.
Jag kör alltid med lyxvila efter V Ä R L D S R E K O R D.
(H:)
Men efter HM är det dags att lufta benen nu.
(t+)
Efter Berlin hade jag lyxvila en knapp vecka.
Quote from Funbeat user on 9 May 2013, 21:40Antingen är det förkylning eller nåt, eller så tog jag ut mig mer än jag brukar i lördags. Okej, att det är tidigt på säsongen, men jag har ju ändå sprungit Gbg-varvet i maj i fyra år utan att ha blivit så här påverkad.
I söndags simmade jag 1 km i lugn
Antingen är det förkylning eller nåt, eller så tog jag ut mig mer än jag brukar i lördags. Okej, att det är tidigt på säsongen, men jag har ju ändå sprungit Gbg-varvet i maj i fyra år utan att ha blivit så här påverkad.
I söndags simmade jag 1 km i lugn
Quote from Funbeat user on 9 May 2013, 22:20Pollenallergi kan upplevas som en förkylning.
Vila nu resten av helgen och testa en runda på måndag igen. Varvet är inte i fara om det är pollen och/eller för kort återhämtning. Åker du på en förkylning så är du förhoppningsvis frisk till nästa och kan
Pollenallergi kan upplevas som en förkylning.
Vila nu resten av helgen och testa en runda på måndag igen. Varvet är inte i fara om det är pollen och/eller för kort återhämtning. Åker du på en förkylning så är du förhoppningsvis frisk till nästa och kan
Quote from Funbeat user on 9 May 2013, 22:54Förmodligen fungerar vi olika, man kan ju se elit-idrottsmän tävla med mycket kort vila mellan loppen, om jag springer 8 km med högsta möjliga fart en måndag, då går det hur lätt som helst när jag joggar ner ett par km efteråt, på tisdag är benen mycket s
Förmodligen fungerar vi olika, man kan ju se elit-idrottsmän tävla med mycket kort vila mellan loppen, om jag springer 8 km med högsta möjliga fart en måndag, då går det hur lätt som helst när jag joggar ner ett par km efteråt, på tisdag är benen mycket s
Quote from Funbeat user on 9 May 2013, 22:57Kanske cykla en sväng? Sliter inte lika mycket på benen, men skönt att röra sig.
Kanske cykla en sväng? Sliter inte lika mycket på benen, men skönt att röra sig.
Quote from Funbeat user on 10 May 2013, 22:26Tack för uppmuntrande tips, Marie och ni andra.
Känner mig fortfarande seg, så i helgen blir det nog vila och simning.
Det kan tydligen variera det här med återhämtning - så här påverkad har jag aldrig känt mig förut.
Tack för uppmuntrande tips, Marie och ni andra.
Känner mig fortfarande seg, så i helgen blir det nog vila och simning.
Det kan tydligen variera det här med återhämtning - så här påverkad har jag aldrig känt mig förut.
Quote from Funbeat user on 11 May 2013, 07:37Det verkar absolut variera. När jag sprang Kristinas Hamsterband Half Marathon har jag för mig att jag var seg i ett par veckor efteråt. Även om jag sprang en del var det gruvligt segt. Förra lördagen sprang jag Kungsholmen runt på världsrekordtid. Två da
Det verkar absolut variera. När jag sprang Kristinas Hamsterband Half Marathon har jag för mig att jag var seg i ett par veckor efteråt. Även om jag sprang en del var det gruvligt segt. Förra lördagen sprang jag Kungsholmen runt på världsrekordtid. Två da