Quote from Guest on 27 September 2011, 21:08Sprang ett lyckat Lidingölopp i helgen där jag överträffade mitt uppsatta mål och slog personrekord med nästan sex minuter.
Idag var första löpningen efter loppet, intervaller med klubben. Var beordrad att ta det lite piano med anlednng av helgen, vilket
Sprang ett lyckat Lidingölopp i helgen där jag överträffade mitt uppsatta mål och slog personrekord med nästan sex minuter.
Idag var första löpningen efter loppet, intervaller med klubben. Var beordrad att ta det lite piano med anlednng av helgen, vilket
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 21:18Jag är absolut ingen expert, men jag hade tagit Siklaloppet som en träningsform och tat milen på lätta 50 då det är alldeles platt, kanske koncentrerat mig på löptekniken osv.. Ja detta kan man göra hemma på asfalten men rligare att göra i ett lopp kanske
Jag är absolut ingen expert, men jag hade tagit Siklaloppet som en träningsform och tat milen på lätta 50 då det är alldeles platt, kanske koncentrerat mig på löptekniken osv.. Ja detta kan man göra hemma på asfalten men rligare att göra i ett lopp kanske
Quote from Funbeat user on 27 September 2011, 22:31Kör på bara Erik....de e så man skaffar sig erfarenhet...att undvika utmaningar ger ju inte ett något. Kör på å skiter det sig så vet du kanske något mera om dig själv etc...
Kör på bara Erik....de e så man skaffar sig erfarenhet...att undvika utmaningar ger ju inte ett något. Kör på å skiter det sig så vet du kanske något mera om dig själv etc...
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 05:56Bara att köra på. Skulle du mot förmodan känna dig "klen" så tar du det lite lugnare första km?
Själv har jag tävlat dagarna efter varandra utan problem, visserligen bara 10km men tung terräng. Det är nog en fråga från person till person vad som känns bäs
Bara att köra på. Skulle du mot förmodan känna dig "klen" så tar du det lite lugnare första km?
Själv har jag tävlat dagarna efter varandra utan problem, visserligen bara 10km men tung terräng. Det är nog en fråga från person till person vad som känns bäs
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 06:09Jag springer ganska många lopp/ år och sprang en 10km lopp en vecka efter Stockholm Marathon och en till 2 veckor efter. (Akademilen & Malmömilen).
Jag har märkt att jag själv brukar ofta sätta Pb: på milen 2 veckor efter en Mara eller Ultralopp.
Så för
Jag springer ganska många lopp/ år och sprang en 10km lopp en vecka efter Stockholm Marathon och en till 2 veckor efter. (Akademilen & Malmömilen).
Jag har märkt att jag själv brukar ofta sätta Pb: på milen 2 veckor efter en Mara eller Ultralopp.
Så för
Quote from Funbeat user on 28 September 2011, 10:50Det här med återhämtning är nog högst personligt och beroende på i vilken form man är. Charlotte Karlsson som vann K30 på Lidingöloppet (2:02:55) hade veckan före satt personbästa på Stockholm Halvmarathon (1:18:44) och kommit 7:a där.
Det här med återhämtning är nog högst personligt och beroende på i vilken form man är. Charlotte Karlsson som vann K30 på Lidingöloppet (2:02:55) hade veckan före satt personbästa på Stockholm Halvmarathon (1:18:44) och kommit 7:a där.