Quote from Guest on 13 March 2012, 12:09Verkar ha drabbats av åtstramad muskel i sätet. Åtminstone om jag tolkar det jag läst på rätt sätt. Stel i högersidan av rumpan och strålande smärta neråt benet.
Eftersom jag vet att mitt högra ben är något längre än det vänstra, och att det kan vara en
Verkar ha drabbats av åtstramad muskel i sätet. Åtminstone om jag tolkar det jag läst på rätt sätt. Stel i högersidan av rumpan och strålande smärta neråt benet.
Eftersom jag vet att mitt högra ben är något längre än det vänstra, och att det kan vara en
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 12:19Om jag förstår din beskrivning rätt, så hade jag en liknande "skada" för något år sedan. För mig låg botemedlet i att stärka mitt core-parti, har senaste året kört ett enklare styrkepass i veckan med fokus på mage och rygg. Med andra ord så låg inte min s
Om jag förstår din beskrivning rätt, så hade jag en liknande "skada" för något år sedan. För mig låg botemedlet i att stärka mitt core-parti, har senaste året kört ett enklare styrkepass i veckan med fokus på mage och rygg. Med andra ord så låg inte min s
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 19:10Om jag inte stretchar mina sätesmuskler och baksidorna av låren, så får jag ont ner i högerbenet. Det liknar väldigt mkt den ichias-smärta jag hade i samband med mitt diskbråck i ryggen. Men avhjälps enkelt med regelbunden stretch. För min del, alltså.
Om jag inte stretchar mina sätesmuskler och baksidorna av låren, så får jag ont ner i högerbenet. Det liknar väldigt mkt den ichias-smärta jag hade i samband med mitt diskbråck i ryggen. Men avhjälps enkelt med regelbunden stretch. För min del, alltså.
Quote from Funbeat user on 13 March 2012, 19:16Känner igen din beskrivning Örjan och jag har samma problem men för mig såblir jag stel på hela utsidan av högerbenet. Var förbi Naprapathögskolan och bokade massagetid idag.
Annars är en foamrulle ett bra hjälpmedel för att mjuka upp musklerna gör ont s
Känner igen din beskrivning Örjan och jag har samma problem men för mig såblir jag stel på hela utsidan av högerbenet. Var förbi Naprapathögskolan och bokade massagetid idag.
Annars är en foamrulle ett bra hjälpmedel för att mjuka upp musklerna gör ont s
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 07:37Jag har haft problem med detta i många år. Stretchar jag sätesmusklerna är det däremot inga problem. Det kallas "falsk ischias" och är musklerna som trycker på den stora nerven som går ner i benet och därav den strålande smärtan som påminner om ischias.
Jag har haft problem med detta i många år. Stretchar jag sätesmusklerna är det däremot inga problem. Det kallas "falsk ischias" och är musklerna som trycker på den stora nerven som går ner i benet och därav den strålande smärtan som påminner om ischias.
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 21:05Det finns bra övningar på Runners World för detta. För mig har det speciellt hjälpt med att stretcha hamstrings genom att ( liggandes på golvet) lägga upp ett ben i taget längs med en dörrkarm. Så småningom kan man komma upp i 90 grader. Stretcha i minst
Det finns bra övningar på Runners World för detta. För mig har det speciellt hjälpt med att stretcha hamstrings genom att ( liggandes på golvet) lägga upp ett ben i taget längs med en dörrkarm. Så småningom kan man komma upp i 90 grader. Stretcha i minst
Quote from Funbeat user on 14 March 2012, 21:33Hade liknande symtom med något kortare ben.La i ett ilägg i skon och det försvann ganska omgående,jag hade dessutom ett par behanlingar oxå med min naprapat.
Hade liknande symtom med något kortare ben.La i ett ilägg i skon och det försvann ganska omgående,jag hade dessutom ett par behanlingar oxå med min naprapat.
Quote from Funbeat user on 16 March 2012, 13:49Det låter för mig som problem med Piriformis sök på "Piriformis Syndrome" för att hitta stretchövningar mm
Det låter för mig som problem med Piriformis sök på "Piriformis Syndrome" för att hitta stretchövningar mm