Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÖveransträngd vad?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hejsan!

Jag har problem min vad och tror att det är någon form av överansträngning. Det är en punktsmärta på mitten av vaden, från vilket det onda strålar ut ifrån. Det kom efter en lång löptur. Trodde att det var träningsvärk så jag körde på med vanlig

Jag hade något liknande för några månader sen, troligtvis överansträngd. Jag tog det lugnt med träningen, vilade mkt och smörjde in med zoonsalva så var mitt borta efter någon vecka och jag kunde lugnt börja med träningen igen...

Kan vara en kramp i en del av muskeln. En naprapat/idrottmassör borde kunna lista ut problemet.

Låter som "gubbvad" (eller i ditt fall kanske "Gumvad"). Lite vila, ordentlig strech och massor, massor, massor med tåhävningar brukar göra underverk

Jag har drabbats av något liknande. Skall inte stretchen och tåhävningarna vänta tills smärtan är helt borta?

Massage, Maria, gör susen! Riktig triggerpunktbehandling tror jag kan vara lösningen på Dina vadproblem. Kolla här:

http://www.toensbergmassageklinikk.com/productssimple2.html

Jag går på massage var fjärde vecka för att bl a slippa såna där problem. Me

Maria har du testat anti inflammatoriska tabletter tillexempel diklofenak ? eller smörj in de med zonsalva eller nåt och testa om det hjälps.

Tack för era svar!

Har nu varit hos en läkare. Dem ville utesluta propp då jag hade sådana sympton. Men det var som tus var inget sång. Däremot kunde han se en skada på en av de inre musklerna i vaden. Vad detta innebär vet jag inte. Kan det vara en musk

Maria har du en inre skada måste du inte göra något ingrepp mot det eller det sa han inte?

Han nämnde inget om något ingrepp så det tror jag inte är nödvändigt...

12