Quote from Guest on 18 August 2011, 22:07Jag ska köra Stockholm halvmarathon den 17september. Helgens distanspass på 17km blev tydligen lite mycket för min ena vad. Så vad gör jag nu? Ipren, voltaren gel och vila, okej. Men det känns bra på morgonen för att kännas mer och mer under dagen. Vaden
Jag ska köra Stockholm halvmarathon den 17september. Helgens distanspass på 17km blev tydligen lite mycket för min ena vad. Så vad gör jag nu? Ipren, voltaren gel och vila, okej. Men det känns bra på morgonen för att kännas mer och mer under dagen. Vaden
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 22:17kanske be en naprapat eller liknande om hjälp att släppa få spänningen i vaden, funkade på mina lår ett par veckor före maran 😀
kanske be en naprapat eller liknande om hjälp att släppa få spänningen i vaden, funkade på mina lår ett par veckor före maran 😀
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 22:24I våras inför Kungsholmen Runt (halvmara) så hade jag tränat lite för bra. 6 veckor innan började benen säga ifrån. Sista 3 veckorna löpte jag 2-3 gånger TOTALT, max.
Jag slog personligt rekord med nästan 6 minuter på tävlingsdagen. Förmodligen inte tro
I våras inför Kungsholmen Runt (halvmara) så hade jag tränat lite för bra. 6 veckor innan började benen säga ifrån. Sista 3 veckorna löpte jag 2-3 gånger TOTALT, max.
Jag slog personligt rekord med nästan 6 minuter på tävlingsdagen. Förmodligen inte tro
Quote from Funbeat user on 18 August 2011, 22:27Jo jag glömde. Jag körde istället lättare gym 2ggr/vecka (för att få upp styrka i benen) och ett spinningpass i veckan (för att behålla konditionen).
Jo jag glömde. Jag körde istället lättare gym 2ggr/vecka (för att få upp styrka i benen) och ett spinningpass i veckan (för att behålla konditionen).
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 00:02Stretcha, töj, massera och vila lite är väl mina bästa tips. Är vaden bara stel är kortare distanspass på mjukt underlag bara bra för att mjuka upp den.
Stretcha, töj, massera och vila lite är väl mina bästa tips. Är vaden bara stel är kortare distanspass på mjukt underlag bara bra för att mjuka upp den.
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 00:16Jag har samma problem med Halvmara och LL inbokat i september. Jag har fått en rejäl bristning på min vänstra vad. Graderas tydligen mellan 1-3 där 3 är helt av och 1 är liten bristning jag ligger på en 2:a enligt herr ortoped. Körde alternativ träning i
Jag har samma problem med Halvmara och LL inbokat i september. Jag har fått en rejäl bristning på min vänstra vad. Graderas tydligen mellan 1-3 där 3 är helt av och 1 är liten bristning jag ligger på en 2:a enligt herr ortoped. Körde alternativ träning i
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 00:26Karin: Sådär kände jag efter två sprinttävlingar på två dagar i juni. Hade jag vilat då, kanske jag hade sluppit bristningen. Istället körde jag två till... (H).
Jag fick samma som Helena i mitten juni, tog 2,5 veckor innan jag kunde springa igen, och yt
Karin: Sådär kände jag efter två sprinttävlingar på två dagar i juni. Hade jag vilat då, kanske jag hade sluppit bristningen. Istället körde jag två till... (H).
Jag fick samma som Helena i mitten juni, tog 2,5 veckor innan jag kunde springa igen, och yt
Quote from Elias Engqvist on 19 August 2011, 08:40Hade samma problem i veckan och på Söndag är det Stockholm Triathlon. Jag var hos Access Rehab (Stockholm) och dom sa att akupunktur var det som skulle hjälpa för att få igång blodgenomströmningen - det gjorde sa*ans ont men det känns bättre nu - får väl
Hade samma problem i veckan och på Söndag är det Stockholm Triathlon. Jag var hos Access Rehab (Stockholm) och dom sa att akupunktur var det som skulle hjälpa för att få igång blodgenomströmningen - det gjorde sa*ans ont men det känns bättre nu - får väl
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 09:51Foamroller alt en petflaska fylld med varmt vatten. Får igång blodgenomströmningen. Smörja med Percutane, tigerbalsam eller liknande. Stretcha stretcha!
Lycka till!
Foamroller alt en petflaska fylld med varmt vatten. Får igång blodgenomströmningen. Smörja med Percutane, tigerbalsam eller liknande. Stretcha stretcha!
Lycka till!
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 22:29Tackar för tipsen:-)
Det blev ett litet pass på trainern(jo, jag vet det är fortfarande sommar, men kvällarna börjar ju bli så himla mörka, snabbt) och det var det första passet på cykel sedan juni.
Calf guards! Är det någon som rekomenderar sådana? El
Tackar för tipsen:-)
Det blev ett litet pass på trainern(jo, jag vet det är fortfarande sommar, men kvällarna börjar ju bli så himla mörka, snabbt) och det var det första passet på cykel sedan juni.
Calf guards! Är det någon som rekomenderar sådana? El