Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 17:16Nej det är ju inte relevant att mäta tusendelar om man avrundar till två timmar jämt... 😉 Sorry för ett dåligt skämt.
Men 9/1000-delar är ju 1/100-del om man mäter hundradelar, int 0.
Nej det är ju inte relevant att mäta tusendelar om man avrundar till två timmar jämt... 😉 Sorry för ett dåligt skämt.
Men 9/1000-delar är ju 1/100-del om man mäter hundradelar, int 0.
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 17:16I dagsläget är det uppenbarligen så. Men det/de kan ju ändra sig i framtiden. Vi får se vad som händer.
I dagsläget är det uppenbarligen så. Men det/de kan ju ändra sig i framtiden. Vi får se vad som händer.
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 17:18hihi, den verkliga andelen av loppet blir naturligtvis lite större. Jag gjorde räkningen lite lättare för mig 😉 Enklare så när man sitter i soffan (H)
hihi, den verkliga andelen av loppet blir naturligtvis lite större. Jag gjorde räkningen lite lättare för mig 😉 Enklare så när man sitter i soffan (H)
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 18:38Det spelar ingen roll om segermarginalen är en tusendel eller en tiotusendel om det går att särskilja de tävlande. Regeln i triathlon (ITU) är att segrar inte delas. Först i mål vinner oavsett tidsdifferens.
Hur det gör om det inte går att skilja med målf
Det spelar ingen roll om segermarginalen är en tusendel eller en tiotusendel om det går att särskilja de tävlande. Regeln i triathlon (ITU) är att segrar inte delas. Först i mål vinner oavsett tidsdifferens.
Hur det gör om det inte går att skilja med målf
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 19:36Om man nu ska vara så exakt vid målgången, någon som såg starten och minns hur den såg ut? Ljud (startskottet) färdas ca: 340m/s, så om man står 3,4m längre bort från startpistolen än en konkurrent hör man skottet en hundradel senare. I sprint (friidrott)
Om man nu ska vara så exakt vid målgången, någon som såg starten och minns hur den såg ut? Ljud (startskottet) färdas ca: 340m/s, så om man står 3,4m längre bort från startpistolen än en konkurrent hör man skottet en hundradel senare. I sprint (friidrott)
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 19:53Möjligen kan det ju leda fram till att man ändrar reglerna. Men för Lisas del lär det inte ändra på nåt. Hon är tyvärr efter hur tråkigt det än är.
Möjligen kan det ju leda fram till att man ändrar reglerna. Men för Lisas del lär det inte ändra på nåt. Hon är tyvärr efter hur tråkigt det än är.
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 19:54Det handlar inte om att vara exakt. Det handlar om det går att avgör vem som var först i mål.
Det handlar inte om att vara exakt. Det handlar om det går att avgör vem som var först i mål.
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 20:06Det är just det. Jag måste erkänna att det inte är tydligt från målfotot vem som är först i mål. Men jag kanske är ensam?
Det är just det. Jag måste erkänna att det inte är tydligt från målfotot vem som är först i mål. Men jag kanske är ensam?
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 20:09Men Spirig var först in i målbanderollen.
Men Spirig var först in i målbanderollen.
Quote from Funbeat user on 10 August 2012, 20:17Spirigs röda dräkt syns framför Lisas. Dels tycker jag det, men det betyder ju inget, mer viktigt då att både Lisa och hennes tränare bad att få granska fotot och efter det sade de att det var klart att Spirig var före.
Spirigs röda dräkt syns framför Lisas. Dels tycker jag det, men det betyder ju inget, mer viktigt då att både Lisa och hennes tränare bad att få granska fotot och efter det sade de att det var klart att Spirig var före.