Quote from Guest on 1 February 2011, 01:03Hej
Eftersom jag inte tränar på gym (än) skulle jag vilja ha tips på övningar man kan göra för att reducera rumpa och lår, gärna samtidigt som man springer. Är det någon som har några bra tips och vill hjälpa mig?
Hej
Eftersom jag inte tränar på gym (än) skulle jag vilja ha tips på övningar man kan göra för att reducera rumpa och lår, gärna samtidigt som man springer. Är det någon som har några bra tips och vill hjälpa mig?
Quote from Funbeat user on 1 February 2011, 01:13Tränar man en muskel växer den. Tror nog enda sättet att få effekten att en kroppsdel krymper är att gå ner i vikt, eller skapa illusionen att den är mindre genom att träna upp något annat att se större ut.
Sen är det väl rätt svårt att göra mer än sprin
Tränar man en muskel växer den. Tror nog enda sättet att få effekten att en kroppsdel krymper är att gå ner i vikt, eller skapa illusionen att den är mindre genom att träna upp något annat att se större ut.
Sen är det väl rätt svårt att göra mer än sprin
Quote from Funbeat user on 1 February 2011, 08:00Jag misstänker att det också är en illusion att man kan träna bort specifika fettdepåer genom riktad träning.
Det finns massor av prylar som påstår detta men om man tänker på det så är det ju det enda sättet för företagen att sälja sina prylar. De plocka
Jag misstänker att det också är en illusion att man kan träna bort specifika fettdepåer genom riktad träning.
Det finns massor av prylar som påstår detta men om man tänker på det så är det ju det enda sättet för företagen att sälja sina prylar. De plocka
Quote from Funbeat user on 1 February 2011, 08:30Det skulle vara roligt med lite kreativa förslag. Ett alternativ som även tränar koordinationsförmågan är "joggling", vilket sedan länge är en etablerad övning. Vad mer... "springande hantelpress"?
Det skulle vara roligt med lite kreativa förslag. Ett alternativ som även tränar koordinationsförmågan är "joggling", vilket sedan länge är en etablerad övning. Vad mer... "springande hantelpress"?
Quote from Susan Hartley on 1 February 2011, 08:45Det verkar ju överlag vara mycket enklare att göra samtidiga övningar med armarna/överkroppen när man springer än vad det är att göra med benen. De senare är ju redan rätt upptagna. Visst kan man stanna och göra knäböj, burpees, osv. Men då springer man j
Det verkar ju överlag vara mycket enklare att göra samtidiga övningar med armarna/överkroppen när man springer än vad det är att göra med benen. De senare är ju redan rätt upptagna. Visst kan man stanna och göra knäböj, burpees, osv. Men då springer man j
Quote from Funbeat user on 1 February 2011, 11:27Tanken är alltså att träna hela kroppen samtidigt och därmed spara massa tid? Just att springa och göra andra saker samtidigt tycker jag verkar lite krångligt, klart att man kan springa med vikter i händerna. Springa i backar eller trappor borde kunna fun
Tanken är alltså att träna hela kroppen samtidigt och därmed spara massa tid? Just att springa och göra andra saker samtidigt tycker jag verkar lite krångligt, klart att man kan springa med vikter i händerna. Springa i backar eller trappor borde kunna fun
Quote from Funbeat user on 1 February 2011, 12:06Ett bra tips för att bygga upp överkroppen lite är att springa med en ryggsäck på. Man behöver inte så mycket vikt i den heller.
Lite kläder och lite drick.
Ett bra tips för att bygga upp överkroppen lite är att springa med en ryggsäck på. Man behöver inte så mycket vikt i den heller.
Lite kläder och lite drick.
Quote from Funbeat user on 1 February 2011, 18:27Det finns inget sätt att punktförbränna fett om det är vad du menar med "reducera rumpa och lår"
Om du däremot menar att reducera muskulaturen på rumpa och lår så tycker jag att just löpning (längre distanser) har funkat rätt bra för att slimma mina fd fo
Det finns inget sätt att punktförbränna fett om det är vad du menar med "reducera rumpa och lår"
Om du däremot menar att reducera muskulaturen på rumpa och lår så tycker jag att just löpning (längre distanser) har funkat rätt bra för att slimma mina fd fo
Quote from Funbeat user on 1 February 2011, 20:03Annars kan man ju lägga in lite utfallssteg under löppasset, man behöver inte stanna upp och även om jag är lite tveksam till om man kan säga att man springer så kan man komma upp i en hyfsad hastighet när man bara vant sig vid momentet. Och de tar bra på
Annars kan man ju lägga in lite utfallssteg under löppasset, man behöver inte stanna upp och även om jag är lite tveksam till om man kan säga att man springer så kan man komma upp i en hyfsad hastighet när man bara vant sig vid momentet. Och de tar bra på