Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningÖxnered - Överby, Trollhättan?
You need to log in to create posts and topics.

12

Enligt Googla Maps och Hitta.se så skall det gå att springa mellan Öxnered och Överby i Trollhättan på något som ser ut att vara ett gammalt järnvägsspår eller liknande.

Jag har försökt att bfoga en karta till detta inlägg som beskriver färdvägen.

Någon

Jag tror att rälsen är borttagen. Inget annat. Spåret består av gro v makadam. Detta är vad jag tror.

Det är ju asfalterat mellan Trollhättan och Överby. Jag har cyklat däremellan, väldigt fin väg. Men mellan Överby och Öxnered/Vänersborg är det väl inte gjort något än, även om rälsen är borttagen. Någon menade att det dock går att cykla även den sträckan

Åt andra hållet från Trollhättan finns ju den gamla Nossebrobanan att leta upp. Var lätt på 90-talet åtminstone.

Niklas, om du går in här - http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=27311208 - så ser du vägen som jag och min flickvän sprang i lördags mellan Vänersborg (via Öxnered) till Trollhättan (förbi Överby). Fungerar utmärkt!

Hoppas du kan ha använd

Ser ut som den rundan gick på bilvägar dock? Gillar inte att känna fartvinden från över 1000 kilo som susar förbi i 100 km/h... jag är mjuk.

Finns väl bara ett sätt att vara säker antager jag, så jag drar på mig skorna nu och beger mig mot Öxnered 🙂

Funkade inget bra alls. Riktigt grov sten som gav känslan av att man skulle vricka fötterna så avbröt efter bara 100 meter.

Ja, järnvägsmakadam är nog bland de tristaste man kan springa på.

Ahh... trist. Tråkigt att de bara brytt sig om att fixa banvallen till Överby. Då vet jag att jag inte ska försöka cykla vallen mellan Trollhättan och Vänersborg iaf. Tack för det! 🙂

Niklas: Där det ser ut som om man springer på bilvägen, men det är avsett för cyklar då det är en cykelväg man springer på. Brett är det också! Kan rekommenderas!

12