Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

man få inte simma i våtdräkt på en riktig tävling.

aha ingen riktig våtdräkt... , kul att se de simmar på nu... håller koll på svtplay.se

SOK kräver att man skall ha chans på topp 8 för att kvala in. Finns ingen i Sverige som är i närheten av det.

Med hjälp av Vansbro borde vi ju kunna locka fram någon till Rio =)

Dala Rio?

Nej Vansbro hinder utveckling av OW i Sverige. Det krävs med 5-10km lopp utan våtdräkt helst i strömlös vatten.

Segare tid på vansbro ca 30min med ström och våtdräkt. Säg utan dräkt 33min va 11min/km skulle innebära 1:50 fem min efter OS guld. Detta utan

Finns de inte 5 km lopp i vansbro? Hur som helst tror jag loppen i vansbro gynnar utvecklingen i svensk ow

Ja SM är 5km under Vansbro helgen. Men det är ett stort steg från 5km i ström med våtdräkt till 10km utan våtdräkt. En tävling om år skapa inte OS simmare.

Men Vansbro göra ett bra jobb att locka flera till OW men det räckor inte att ta fram en OS simma

Ja SM är 5km under Vansbro helgen. Men det är ett stort steg från 5km i ström med våtdräkt till 10km utan våtdräkt. En tävling om år skapa inte OS simmare.

Men Vansbro göra ett bra jobb att locka flera till OW men det räckor inte att ta fram en OS simma

Ryan jag håller med dig om att det är långt kvar till världselit för svensk OW simning men SM (och NM) på 10km 2011 i Vansbro var utan dräkt.
Det är fortfarande 22 min som skall kapas.