Quote from Guest on 2 January 2012, 13:35Det ser ut som en del simmare i sverige och på Funbeat har simmat 100x100 i år.
Värför inte göra något för att lyfta detta så flera känner till och vill var med.
simning ska sker inom en vecka av nyårsafton eftersom olika simhall har olika öppettiders r
Det ser ut som en del simmare i sverige och på Funbeat har simmat 100x100 i år.
Värför inte göra något för att lyfta detta så flera känner till och vill var med.
simning ska sker inom en vecka av nyårsafton eftersom olika simhall har olika öppettiders r
Quote from Funbeat user on 2 January 2012, 13:45Växjö simmare:
bero på simhallens öppet tider kommer jag att simma på söndag eller måndag när de öppna. i år simmade jag kl 11-14 och det var lite jobbigt. skulle heller simma kl 9-12Om vi är tillräckligt många kan jag ber Vöss att boka 2-3 banor för
Växjö simmare:
bero på simhallens öppet tider kommer jag att simma på söndag eller måndag när de öppna. i år simmade jag kl 11-14 och det var lite jobbigt. skulle heller simma kl 9-12
Om vi är tillräckligt många kan jag ber Vöss att boka 2-3 banor för
Quote from Funbeat user on 2 January 2012, 16:19Varför intervaller?
Inom löpning och cykling så springer man ju inte sina långpass i form av 25x1km eller cyklar 50x2km, men inom simning verkar det vanligt med intervallpass snarare än distanspass/långpass. Själv har jag ingen lust att stanna stup i et
Varför intervaller?
Inom löpning och cykling så springer man ju inte sina långpass i form av 25x1km eller cyklar 50x2km, men inom simning verkar det vanligt med intervallpass snarare än distanspass/långpass. Själv har jag ingen lust att stanna stup i et
Quote from Funbeat user on 2 January 2012, 17:26markus hur snabbt simma du en 1500 eller 3000m? hur förvnta du att simma snabbare?
markus hur snabbt simma du en 1500 eller 3000m? hur förvnta du att simma snabbare?
Quote from Håkan Öhling on 2 January 2012, 17:31Markus, det är en intressant fråga du ställer. Jag är ju gammal simmare så för mig är det självklart! Anledningen är helt enkelt att du kör mycket hårdare när du simmar än när du springer (mätt i ansträngning=puls). Jag kan simma 40x100 med 10 sek vila oc
Markus, det är en intressant fråga du ställer. Jag är ju gammal simmare så för mig är det självklart! Anledningen är helt enkelt att du kör mycket hårdare när du simmar än när du springer (mätt i ansträngning=puls). Jag kan simma 40x100 med 10 sek vila oc
Quote from Funbeat user on 2 January 2012, 17:32Idag gick 3000m på 54:01. Förväntar mig att (fortsätta) bli snabbare genom att träna mer simning.
Idag gick 3000m på 54:01. Förväntar mig att (fortsätta) bli snabbare genom att träna mer simning.
Quote from Håkan Öhling on 2 January 2012, 17:39Du blir snabbare snabbare om du kör intervaller...
Du blir snabbare snabbare om du kör intervaller...
Quote from Funbeat user on 2 January 2012, 17:40Kan hända att ansträngningen även för mig är högre på simpass än (lugna) löp/cykelpass, men inte sååå hög att jag känner behov av att ta pauser hela tiden. Istället justerar jag ansträngningen så att jag lagom kan fortsätta simma och simma utan att behöva
Kan hända att ansträngningen även för mig är högre på simpass än (lugna) löp/cykelpass, men inte sååå hög att jag känner behov av att ta pauser hela tiden. Istället justerar jag ansträngningen så att jag lagom kan fortsätta simma och simma utan att behöva
Quote from Funbeat user on 2 January 2012, 17:40markus att träna mer intervall som tex
3x500
5x200
10x100
10x200
30x100 osv skulle du bygga upp din grundfart och då kunna simma snabbare.som jag har skrev i ett par tråder nu, för att kunna simma en 1500 på 20min måste du kunna i första hand simma en
markus att träna mer intervall som tex
3x500
5x200
10x100
10x200
30x100 osv skulle du bygga upp din grundfart och då kunna simma snabbare.
som jag har skrev i ett par tråder nu, för att kunna simma en 1500 på 20min måste du kunna i första hand simma en
Quote from Funbeat user on 2 January 2012, 18:06Ursäkta att jag råkade dra igång någon off-topic-diskussion. Slutsatsen är kanske bara att jag råkar tycka det känns störande med massa pauser och därmed FÖREDRAR distanspass - lugna eller snabba. Andra får förstås träna hur de vill. 100x100m kändes dock
Ursäkta att jag råkade dra igång någon off-topic-diskussion. Slutsatsen är kanske bara att jag råkar tycka det känns störande med massa pauser och därmed FÖREDRAR distanspass - lugna eller snabba. Andra får förstås träna hur de vill. 100x100m kändes dock