Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimning100x 100
You need to log in to create posts and topics.

12

Markus,
ett bra skäl att dela upp träningen i mindre delar är att få ständig återkoppling mellan känsla, teknik, ansträngning och fart. Man kan t ex dela upp "de hårda 40 minutrarna" i 15x200m med bara 10s vila mellan och då få ~samma träningseffekt men m

100x100 är en utmanning något som man inte göra varje vecka. de flesta prova det bara en gång om året. de flesta av min simpass ligger på 3500-4500m och en gång i veckan köra jag sprint på ca 60min och då ligger pass på 2000-2500m.

i år provade jag en s

Kan tillägga att syftet med min träning egentligen inte är att bli snabbare, även om jag förväntar mig att bli det, samt tycker det är kul att förbättra mina tider. Jag får alltså anses vara en motionär i sammanhanget, och det huvudsakliga syftet är istäl

Markus: Även i löpningen är ju intervall-träning (eller tröskel-pass eller ngt annat ap-hårt) det bästa för att utveckla sin förmåga. Man kan ju dock inte springa det varje dag eftersom man utan tvekan skulle gå sönder första veckan. Simning är dock så sk

USS körde 100 x 100 på nyårsdag som jag deltog i. Det är ju en klassiker under jullovsträningen från när man var ung, men numera simmar jag ungefär 10.000 meter på en hel månad, så utmaningen blir desto större 🙂

Jag har simmat 10.000 i många olika forme

Att man alltid kör intervall är väl en kombination av att nästa all traditionell simning är inriktad på sprint, 200 är ju ren och skär långdistans 🙂 .I kombination med att det inte är skadligt för kroppen att träna så hårt hela passen.

Sen tror jag det

Jag har bokat kl 8-11 i Växjö den 30 dec (OBS inte 31) för 100x100. Är ni med på Växjö SS eller 338 Småland säg till om ni vill simma.

är du inte med i de klubbar men ska var i Växjö och är intresserat av att simma delar eller hela tiden kontakta mig.

12