Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Dags att ta steget upp till de stora grabbarna.

10D = 10 dygn så nonstop som möjligt.

http://www.ultradistance.co.za

Hekpoort ligger i Syd-Afrika.
Har aldrig varit där, så här är ett gyllene tillfälle.

Oj då K-G....nu luktar det ULTRA-Ultra hela vägen från Trollhättan till Månkarbo. Inte menar du väl att en gammal utsliten gubbe ska hålla på å ta sig fram under så där djävla lång tid???????? Hoppas att det finns doping-agenter som kollar av dig lite då

Mitt ölintag under Ultra har tidigare dokumenterats. (H:)

1. Jag är ointressant vad gäller rekord. 😉

2. Jag dricker upp en starköl på 3-6 timmar. Min promillehalt lär vara lägre än låg, såvida de inte tar mig sekunder efter jag fyllt munnen med en slur

Ref dopingagenterna så tänkte jag väl inte på ÖL!!?...typ alkoholfri dryck.????...utan ryss-femmor,ryss-sjuor å ryss-tolvor anabola steroider samt svart vinbärssaft från egen buske i Trollhättan.!!??;););)

Prövar att sticka ut min skäggiga haka.

Nog kan det ifrågasättas att en tidsultra på 6 dagar eller mer är EN tävling?

I min terminologi är en tävling ett lopp som åtminstone teoretiskt kan genomföras i en följd av NÅN, med bara kortvariga pauser för föd

Ja det här är ju egentligen inte min älsklingsrätt a la Carte...har väl kört typ 5 st Ultran å alla har slutat med 42 195 meter....hehe. Men jag förstå ändå Herr S att om man inte har ett lopp som är kontinuerligt fast med vissa avhopp för toabesök samt m

Hoppsan.
Hur öppen vågar man vara innan Friidrottsförbundets fjäskiga ultrakommittémedlemmar sätter stopp?

Börjar med att försöka vara "neutral".

Sigvard.
En väldigt insatt och vad jag anser klok person - Birger Fält - 10.000 kronorsvinnare på Vasaloppe

Kjell.

Jag håller med dig till 95%. Minst.

Men, jag anser att kliver man av ett 6H efter avverkat marathon då är man DNF.

DID NOT FINISH.

Fullföljde ej.

Sådana lopp skall ej räknas in i vederbörandes statistik.

I Sverige anses jag vara en sådan som

"Men, jag anser att kliver man av ett 6H efter avverkat marathon då är man DNF."

Om jag startar i Trollhättan så kommer jag att gå av ett varv innan Marathon, då det skall jag inte klara innan Berlin (H)

Erik.

Det är en helt dtagbar inställning.

Om man har ett mål i sikte på bestämd plats så naturligtvis är det OK.
6H i Trollhättan blir ju då en test på vad du kan tänkas klara av i Berlin.

Dock Erik, om du är kvar på tävlingsområdet alla 6 timmarna så