Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel11.30: Följ landslagets träning
You need to log in to create posts and topics.

12

Så där ja, har ni tagit ledigt från jobbet? Fotbollslandslaget har påbörjat sin träning och Aftonbladet rapporterar löpande!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/landslagsfotboll/landslaget/article5752474.ab

Kan det bli mer spännande? Ha

Vad har det här med cykel att göra?

De ska genomföra en träning så att vi skattebetalare ska se att de tränar i alla fall nån gång.

det pågår ju ett EM-slutspel i Finland med det är ju damer, så ett VM-kval är tydligen mycket viktigare med en totalt meningslös match.

Damerna är utslagna ur EM. Så herrarnas öden och äventyr är väl för närvarande ganska mycket intressantare. Du har kanske inte så bra koll på damfotbollen?

Kan dock hålla med om att det kanske inte finns så stort allmänintresse för direktsända träningar

jag vet att de är utslagna men under ett Herr EM eller VM så är det ungefär 2 timmar uppladning direktsänt inför varje match även när inte Sverige spelar.

min poäng var att Damfotboll är osynlig jämnfört med herrarna.

för övrigt hoppas jag att Norge vi

Damfotbollen är väl ungefär lika synlig som motsvarande kvalitet inom herrfotbollen? Nä, jag ångar mig. Gör man den jämförelsen så får damerna oförtjänt mycket uppmärksamhet.
Alltid klurigt sånt där....kvoterad uppmärksamhet eller ej....

Ändå så är damerna betydligt bättre än herrarna.

Det har med cykel att göra ur den meningen att jag tycker det är fascinerande att det går bra att direktrapportera från fotbollsträningar, men när det är större cykeltävlingar så rapporteras i stort sett inget alls. Kanske om nån skulle vara dopad då.

Vi

mmm jag har en dröm
tänk en hel vecka med tv:n påslagen
utan att det dök upp ett enda reportage om Fotboll...........

så jäkla skönt det vore....tar mycket hellre bowling, ponyridning och varpa som ersättning....för att inte tala om dragkamp...

vad som

12