Quote from Guest on 29 June 2012, 08:53Hallå. Jag är en femtonåring som alltid gillat att springa(och varit rätt hyfsad på det också), men tänkte nu börja träna på riktigt. Det handlar om att jag ska springa 6 km, och det så fort som möjligt 😉 2,5 månad tills dess.
Jag har under flera år trän
Hallå. Jag är en femtonåring som alltid gillat att springa(och varit rätt hyfsad på det också), men tänkte nu börja träna på riktigt. Det handlar om att jag ska springa 6 km, och det så fort som möjligt 😉 2,5 månad tills dess.
Jag har under flera år trän
Quote from Funbeat user on 29 June 2012, 09:03Kul!
Låter som att du redan gör det bra, tycker jag (träningsupplägg alltså). Kanske för att du kan sånt sen du höll på med friidrott? Ska du göra resultatet på nån speciell bana? Kan i så fall vara bra att träna en del på sådan bana, med samma underlag
Kul!
Låter som att du redan gör det bra, tycker jag (träningsupplägg alltså). Kanske för att du kan sånt sen du höll på med friidrott? Ska du göra resultatet på nån speciell bana? Kan i så fall vara bra att träna en del på sådan bana, med samma underlag
Quote from Funbeat user on 30 June 2012, 22:15Jag tror som Anders att det inte är något fel med att köra tre fart pass i veckan. Det som brukade vara svårt för mig i din ålder var att verkligen ta det lungt på de längre passen. Ofta blir man lite stressad av klockan men ställ in pulsvarning på 140 bp
Jag tror som Anders att det inte är något fel med att köra tre fart pass i veckan. Det som brukade vara svårt för mig i din ålder var att verkligen ta det lungt på de längre passen. Ofta blir man lite stressad av klockan men ställ in pulsvarning på 140 bp
Quote from Funbeat user on 30 June 2012, 22:30Håller faktiskt inte med ... En allmäntränad o allmäntränande femtonåring behöver inte en massa core övningar utan bara löpning o spänst.
Håller faktiskt inte med ... En allmäntränad o allmäntränande femtonåring behöver inte en massa core övningar utan bara löpning o spänst.
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 12:49Hej, kul att du är intresserad. Själv är jag också inte så gammal, 16 år. Jag har hållit på med idrotten i 8 år. Jag har hållit på med bandy, pingis, fotboll, cykling och nu kör jag bara löpträning men ska börja med fotbollen igen. Förra året bestämde jag
Hej, kul att du är intresserad. Själv är jag också inte så gammal, 16 år. Jag har hållit på med idrotten i 8 år. Jag har hållit på med bandy, pingis, fotboll, cykling och nu kör jag bara löpträning men ska börja med fotbollen igen. Förra året bestämde jag
Quote from Funbeat user on 1 July 2012, 15:46Anders det är ju i den här åldern som kroppen är mest mottaglig för träning. Om du stärker din bålmuskelatur i denna ålder så har du mycket gratis. Vet att på friidrotts gymnasierna har mycket fokus på styrketräning med egen kroppsvikt och övningar för bå
Anders det är ju i den här åldern som kroppen är mest mottaglig för träning. Om du stärker din bålmuskelatur i denna ålder så har du mycket gratis. Vet att på friidrotts gymnasierna har mycket fokus på styrketräning med egen kroppsvikt och övningar för bå
Quote from Funbeat user on 2 July 2012, 09:38För att han tränar andra idrotter o nu vill bli snabbare på kort sikt på just distanslöpning. I längden är det naturligtvis en förutsättning med bra grundträning också - eller att han fortsätter med annan idrottsträning parallellt
För att han tränar andra idrotter o nu vill bli snabbare på kort sikt på just distanslöpning. I längden är det naturligtvis en förutsättning med bra grundträning också - eller att han fortsätter med annan idrottsträning parallellt