Quote from Guest on 30 January 2012, 12:35Till helgen har jag tänkt tävla för första gången i bassäng. Så jag undrar om någon mer rutinerade har några tips och råd 🙂
Hur funkar det tex med längdräkningen, håller en funktionär upp en siffra för varje 100?
Spännande hur detta ska sluta...
Till helgen har jag tänkt tävla för första gången i bassäng. Så jag undrar om någon mer rutinerade har några tips och råd 🙂
Hur funkar det tex med längdräkningen, håller en funktionär upp en siffra för varje 100?
Spännande hur detta ska sluta...
Quote from Funbeat user on 30 January 2012, 12:45Är du först i mål kan det ju bli lite jobbigt... annars är det väl bara stanna när dom andra stannar ?? *L*
Är du först i mål kan det ju bli lite jobbigt... annars är det väl bara stanna när dom andra stannar ?? *L*
Quote from Funbeat user on 30 January 2012, 12:45en funktionär på 25m sidan hålla en nedräkning talva. start med 59 och ner till 1.
vid 50m kvar ska de på start sidan blåsa en pipa (whistle) och då ska du spruta till mål 😉
innan du starta kan du säg till din tidtagare vilka sidan du vill att nedräkn
en funktionär på 25m sidan hålla en nedräkning talva. start med 59 och ner till 1.
vid 50m kvar ska de på start sidan blåsa en pipa (whistle) och då ska du spruta till mål 😉
innan du starta kan du säg till din tidtagare vilka sidan du vill att nedräkn
Quote from Funbeat user on 30 January 2012, 12:46@johan bara ser till att du inte bli varvat annars är det pinsamt om du stanna med 50-200m kvar 😉
@johan bara ser till att du inte bli varvat annars är det pinsamt om du stanna med 50-200m kvar 😉
Quote from Funbeat user on 30 January 2012, 12:49En funktionär står på motsatt sida av bassängen (till skillnad från var startpallarna är). Där håller han/hon nummerskyltar som visar hur många längder som är kvar. Nummerskyltarna går alltså från 59, 57, 55...till ... 5, 3, 1. När det är 2 längder kvar v
En funktionär står på motsatt sida av bassängen (till skillnad från var startpallarna är). Där håller han/hon nummerskyltar som visar hur många längder som är kvar. Nummerskyltarna går alltså från 59, 57, 55...till ... 5, 3, 1. När det är 2 längder kvar v
Quote from Funbeat user on 30 January 2012, 12:59@Ryan... LOL!! True!
@Ryan... LOL!! True!
Quote from j sollerman on 30 January 2012, 17:00Ja det är i Borås. Hoppas att inte glasögonen immar igen så jag ser hur långt jag har kvar 😉 Som det skrivs i tråden kan det vara lätt pinsamt att stanna med 100 meter kvar.. Kan även vara pinsamt att vara 5 minuter långsammare än resten av mina medtävla
Ja det är i Borås. Hoppas att inte glasögonen immar igen så jag ser hur långt jag har kvar 😉 Som det skrivs i tråden kan det vara lätt pinsamt att stanna med 100 meter kvar.. Kan även vara pinsamt att vara 5 minuter långsammare än resten av mina medtävla
Quote from Elias Engqvist on 30 January 2012, 17:07Lycka till Kalle. (Du skulle anmält dig till 25m - då är det ingen risk att du räknar fel!)
Lycka till Kalle. (Du skulle anmält dig till 25m - då är det ingen risk att du räknar fel!)
Quote from j sollerman on 30 January 2012, 17:24Tack! Funderar lite på 50 meter fritt också. Bara en vändning borde jag ha koll på...
Tack! Funderar lite på 50 meter fritt också. Bara en vändning borde jag ha koll på...
Quote from Funbeat user on 31 January 2012, 16:36Kör hårt Kalle. Jag skulle själv varit med. Är anmäld på 800 fritt, men måste stryka mig pga förkylning. Shit happens, som bekant. Men det går alltid flera tåg! Lycka till.
Kör hårt Kalle. Jag skulle själv varit med. Är anmäld på 800 fritt, men måste stryka mig pga förkylning. Shit happens, som bekant. Men det går alltid flera tåg! Lycka till.