Quote from Guest on 12 August 2009, 18:11Hej!
Ska kl 19 tävla på 2,5 km långt motionsspår. Det är något kuperat med en rejäl backe, ca 300 m lång precis i starten. Har aldrig tävlat och därför heller aldrig maxat kortare än 5 km förut så detta är helt nytt för mig.
Behöver tips från er som tä
Hej!
Ska kl 19 tävla på 2,5 km långt motionsspår. Det är något kuperat med en rejäl backe, ca 300 m lång precis i starten. Har aldrig tävlat och därför heller aldrig maxat kortare än 5 km förut så detta är helt nytt för mig.
Behöver tips från er som tä
Quote from Elias Engqvist on 12 August 2009, 18:21Lång brant backe i början - viktigare än nånsin att du värmt upp ordentligt och att pulsen är igång då du står på startlinjen!
Lång brant backe i början - viktigare än nånsin att du värmt upp ordentligt och att pulsen är igång då du står på startlinjen!
Quote from Funbeat user on 12 August 2009, 18:40Tack det ska jag verkligen tänka på. Mot starten! 🙂
Tack det ska jag verkligen tänka på. Mot starten! 🙂
Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 08:12Föreslår att du tar det lungt i uppförsbacken! Att dra på sig massa mjölksyra så tidigt i loppet ger tunga ben resten av sträckan och förmodligen en sämre sluttid. Visserligen är det ett kort lopp, så till viss del gäller att gasa redan från start. Jag fö
Föreslår att du tar det lungt i uppförsbacken! Att dra på sig massa mjölksyra så tidigt i loppet ger tunga ben resten av sträckan och förmodligen en sämre sluttid. Visserligen är det ett kort lopp, så till viss del gäller att gasa redan från start. Jag fö
Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 10:03Gick över förväntan! Riktigt nöjd.
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=5254376
Tack Markus. Blir en repris imorgon igen. Får se om jag kan göra ännu bättre ifrån mig då även om jag nog fick ut allt igår.
Gick över förväntan! Riktigt nöjd.
http://www.funbeat.se/training/show.aspx?TrainingID=5254376
Tack Markus. Blir en repris imorgon igen. Får se om jag kan göra ännu bättre ifrån mig då även om jag nog fick ut allt igår.
Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 10:14Ojdå, mina tips inkom visst först morgonen efter loppet inser jag nu! 😉
Ojdå, mina tips inkom visst först morgonen efter loppet inser jag nu! 😉
Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 10:58Det blir säkert bättre imorgon. Att springa fort uppför kräver rutin för att veta hur hårt man kan gå på. Det är lätt hänt att paja hela loppet för att man pressar för mycket. 5 sekunder långsammare uppför första 500 m kanske kan betyda 25 s snabbare på r
Det blir säkert bättre imorgon. Att springa fort uppför kräver rutin för att veta hur hårt man kan gå på. Det är lätt hänt att paja hela loppet för att man pressar för mycket. 5 sekunder långsammare uppför första 500 m kanske kan betyda 25 s snabbare på r
Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 23:39Det var en tjej som startade först och dom hade ett handikapp på 1:10. Därav den underliga 62 sek skillnaden.
Ska testa att ta det lite lugnare uppför imorgon får vi se hur det går.
Det var en tjej som startade först och dom hade ett handikapp på 1:10. Därav den underliga 62 sek skillnaden.
Ska testa att ta det lite lugnare uppför imorgon får vi se hur det går.
Quote from Funbeat user on 13 August 2009, 23:45Heja Kvarnbyn! Jag var där för ett par veckor sedan och kutade backen genom Kvarnbyn med 30 kg babyjogger. Det var ingen lek... Ändå sprang jag en och en halvminut snabbare hem till Pixbo än ut till Mölndals C.
Heja Kvarnbyn! Jag var där för ett par veckor sedan och kutade backen genom Kvarnbyn med 30 kg babyjogger. Det var ingen lek... Ändå sprang jag en och en halvminut snabbare hem till Pixbo än ut till Mölndals C.
Quote from ellen olsson on 13 August 2009, 23:59Hur bär du dig åt för att springa så mycket snabbare uppför (till Pixbo) än utför (till centrum)? Käkar du jams? 😉
Hur bär du dig åt för att springa så mycket snabbare uppför (till Pixbo) än utför (till centrum)? Käkar du jams? 😉