Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning2*Gbgvarvet
You need to log in to create posts and topics.

12

Förra året så guidade jag min flickvän runt Göteborgsvarvet. Coachade hämtade dricka peppade med mera. Jag skulle springa Stockholm Marathon veckan efter så jag ville inte maxa på Gbgvarvet. Nu så tycker flickvännen att det var så bra så hon vill att jag

Tror nog du grejar det om du är helt kurant. Stelna bara inte till mellan bara. Du kan ju alltid gå av de sista km eller slå av farten.
Långa intervaller? 2 x 21 km. 🙂

Om du bara går på 92-95% första gången. Men max? Nej, det kommer göra ont. Din motivation kommer vara väldigt låg. Du kommer vara helt tömd på energi.

Mina gissningar

I värsta fall så stannar du.
Lyssna på kroppen efterhand.

Det låter snarare som att din flickvän kommer få peppa dig under sista milen?

Precis Fredrik. Intervaller är ju bra.
Magnus. Samma gissningar som jag haft. Var inne i mässan och frågade vad jag skall dricka och äte. Har ett paket nu. Funderar på massage mellan loppen med och en Yoga stretch.
Erik: Jag har tänkt att köra på så länge

Om du kan springa 21km till har du inte gått max.

Anna-Lisa, Man klarar mycket mer än man tror. Jag körde sista halvmaran på ett upplägg där jag körde vad jag trodde var max på första milen. Persade nästan min mil tid. Sedan så var planen att klarar mig så länge som möjligt innan jag gick in i väggen. Kl

Kan du springa 21km till har du knappast gett allt du hade de första 21, som Anna-Lisa säger.

Nu såg jag att du tog dig runt på 1:33:12 vilket var nära din prognos. Har du energi kvar till 21km till på 1:55 är det bara att gratulera, men du kanske vill a

Ett varv på 1:33:12 blev det iaf!

12