Quote from Guest on 4 March 2010, 00:50Vill såå gärna springa 30K i Davos...men har bara gjort ett lopp tidigare, terränghalvmara i oktober förra året. Just nu styrketränar jag mest, och åker massa längdskidor.
Känner mig just nu som en löpare i vinterdvala, och vad tror ni kloka erfarna? Hinn
Vill såå gärna springa 30K i Davos...men har bara gjort ett lopp tidigare, terränghalvmara i oktober förra året. Just nu styrketränar jag mest, och åker massa längdskidor.
Känner mig just nu som en löpare i vinterdvala, och vad tror ni kloka erfarna? Hinn
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 01:00Fortsätt med skidåkningen och styrkan samt låt löpningen ta överhanden efterhand som vädret blir bättre.
Börja med små avstånd och vänj successivt in kroppen till en utökning. Ska du nu köra 30K så följ gärna ett maratonprogram som du t ex finner här htt
Fortsätt med skidåkningen och styrkan samt låt löpningen ta överhanden efterhand som vädret blir bättre.
Börja med små avstånd och vänj successivt in kroppen till en utökning. Ska du nu köra 30K så följ gärna ett maratonprogram som du t ex finner här htt
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 10:31Längdskidor är säkert en bra grund att stå på inför löpningen. Börjar du löpträna nu så ska deet inte vara några problem och vara väl förberedd till slutet av juli.
Längdskidor är säkert en bra grund att stå på inför löpningen. Börjar du löpträna nu så ska deet inte vara några problem och vara väl förberedd till slutet av juli.
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 10:47🙂 Tack för svar!
Bor i Norge och tar gärna vara på skidsäsongen så länge det går, får väl köra backe och intervaller med skidor på!
Tänkte att maratonprogrammet skulle ha funnits i "lidingöloppversion"..hehe
Fler backar i Davos än Stockholm liksom!
Kans
🙂 Tack för svar!
Bor i Norge och tar gärna vara på skidsäsongen så länge det går, får väl köra backe och intervaller med skidor på!
Tänkte att maratonprogrammet skulle ha funnits i "lidingöloppversion"..hehe
Fler backar i Davos än Stockholm liksom!
Kans
Quote from Funbeat user on 4 March 2010, 10:55Det finns ett Lidingöloppsprogram när på funbeat. Kolla under fliken träningsprogram.
Boende är det god tid att boka nu då det billigaste givetvis ryker först.
Det finns ett Lidingöloppsprogram när på funbeat. Kolla under fliken träningsprogram.
Boende är det god tid att boka nu då det billigaste givetvis ryker först.