Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning24 timmar i München 5 juni
You need to log in to create posts and topics.

12

Ett tips för alla som är sugna på att springa riktigt länge. Den första helgen i juni 5-6 ordnas ett 12/24h lopp runt Olympiastadion. Banan ser mycket vacker ut och loppet verkar vara välarrangerat.

http://www.24h-lauf-muenchen.de/

Banan är med största sannolikhet njutbar.

Den är i stort sett pannkaksplatt förutom en sträcka på 70 meter som innehåller 15 höjdmetrar.

Längden är 2.300 meter vilket är ovanligt långt men säkert passande för vissa.

Loppet arrangeras för 1:a gången så

Fan också. Jag som har bundit upp mig för Stockholm marathon. Det här verkar ju vara mycket roligare än Stockholm... (#)

Så! Nu har jag anmält mig. Det var ingen rusning till platserna än så länge. 18 sololöpare och ett lag har anmält sig hittills. Alla ska springa 24h.

München 24h den 5-6 juni är inställt! Arrangören har inte uppgivit någon orsak. Väldigt snopet med tanke på att jag redan bokat resan. Som tur är finns det andra långlopp i trakten samma helg. Jag har siktat in mig på ett marathon i alpmiljö på söndagen.

Verkligen taskigt gjort, nu är den arrangören förmodligen rökt för framtiden. Något liknande hände med Tallinn Marathon som ställdes in utan motivering 2(!) år i följd.

Det är nästan lite provocerande att läsa hur roligt ändå arrangören tycker det har varit att arbeta med loppet.

Lite Lundell...ett inställt lopp är också ett lopp 🙂

Normalt är tyskar grundliga skrev jag tidigare.

Hade då dock läst om problem med loppet på ett Forum.

Borde jag kanske ha skrivit, men Patrick verkade så säker.

Tur att han hittat annat lämpligt lopp i närheten.

Jo, jag var nog lite naiv. Jag har aldrig varit med om att ett lopp jag anmält mig till blir inställt. Men nu vet jag att sånt kan hända. Tur att det är i juni när det arrangeras många lopp.

Jag har själv råkat illa ut.
Västerås Marathon, anmäld, de ställde in, men meddelade ej så jag åkte dit.

Det blev tjejmilen för frugan dagen efter.

Sedan har jag åkt fel också och missat lopp.

12