Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimning2mm våtdräkt?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Någon här som har erfarenhet av lite tunnare våtdräkter?

Jag kör idag en Orca Equip som iaf är ganska tjock över bål och ben. Nu skall jag börja med lite Swimrun/Aquathlon och när jag testade för första gången i torsdags så var ett av de stora pro

jag har simmat med speedos första våtdräkt från 2009. den var blandade 4 och 2. den storste problem med 2mm är att den är lätt att du göra ett hål i den bara när du ta på den. jag kan tänka mig att de bli också mindre tålig till att simma med ryggsäck

Såg en som hade en Camaro våtdräkt i torsdags men jag kom inte ihåg vad den hette så tack för hjälpen 🙂

Jag hittade denna som verkar helt ok.
http://www.outdoorgb.com/p/Camaro_Mens_Speed_Shorty/

De är ju inte så dyra så man kan ju alltid testa.

Hur t

du kommer definitiv att upplever mindre flyttkraft när du gå ner till 2mm.

det skulle vara jämför bara med att cykla med 6 bars istället för 8.

bero på längden på tävling jag tror du kommer att känner av energi förbrukning att hålla dig värm. även om d

Jämfört med många andra som håller på med Swimrun så är jag nog en ganska bra simmare så jag tror nästan att det är värt att tumma lite på flytförmågan. Kände att jag är tvungen på att springa snabbare och det går helt enkelt inte i en vanlig simvåtdräkt

Kristoffer - Det var förmodligen en Camaro Speedskin du såg i torsdags. Jag gissar att du såg Fredriks dräkt på "Swimrun"? Om han kommer ned på träningen i morgon bitti kan jag förmedla dina frågor.

Har han dreads så var det nog han. Kolla gärna vad han tycker om den!

Känns generellt som det är bättre att köpa en våtdräkt som inte har armar än att klippa armarna på en som har armar från början. Kan tänka mig att tillvärkarna har bäst koll och det ä

Nej det var inte Adam. 🙂

Fredrik Selmered körde med sin Camaro "oklippt" på Utö Swimrun och det funkade finfint. Enligt Fredrik är den stora fördelen med Camaron att den är så töjbar att den fungerar utmärkt att springa och simma i. Även med lång armar

Detta är i min värld den bästa tänkbara våtdräkten känns som man har underställ på sig men ändå flyter du bra!
http://www.camaro.at/de/triathlon/wettkampf/93_0975_99.php

Man kan ha långa armar och man kan ha långa ärmar. Man ska helst inte klippa i armarna, men i ärmarna går nog bra 😉

12